Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova

Konieczność zmian, potrzeba reformy rozwiązań systemowych i innowacyjne podejście do edukacji to najważniejsze sprawy, z którymi będzie mierzyła się nasza sekcja. Pragniemy skupić wokół pisma autorytety z różnych dyscyplin (nie tylko z kraju, ale i zagranicy). Mamy tu na myśli nie tylko dydaktyków, ale wszystkich tych, których badania mogą znaleźć zastosowanie w edukacji.
 
ISSN: 2451-0491
e-ISSN: 2543-9340
ICV 2016 = 60,25

Aktualności

 

Nabór tekstów do 4. numeru "Educatio Nova"

 

Zapraszamy do przygotowania tekstów do 4. numeru "Educatio Nova", który chcielibyśmy, aby koncentrował się wokół tematu

Czynności wartościowania i oceniania w edukacji

Proponowane przez nas kręgi tematyczne dotyczą następujących problemów:

  • ocenianie w dyskursie naukowym i w badaniach interdyscyplinarnych, porównawczych,
  • istota, cele, aspekty, konteksty, systemy/modele, narzędzia, funkcje sprawdzania i oceniania osiągnięć w edukacji,
  • innowacje w ocenianiu,
  • wpływ oceniania na proces kształcenia i jego uczestników,
  • sztuka wartościowania i oceniania w kształceniu nauczycieli,
  • emocje w procesie oceniania,
  • wyznaczniki i konsekwencje „dobrego” i „wadliwego” oceniania,     
  • trudności w ocenianiu osiągnięć edukacyjnych,
  • ocenianie w teorii i praktyce edukacyjnej,
  • ukryty program oceniania,
  • wewnątrzszkolne i zewnątrzszkolne systemy oceniania – formuła, zasady, funkcjonalność itd.,
  • stare i nowe formuły egzaminowania na wszystkich etapach kształcenia – refleksja nad efektywnością i trafnością rozwiązań,
  • wpływ oceniania na samorozwój ucznia, nauczyciela,
  • ocenianie wypowiedzi pisemnych i ustnych oraz innych form aktywności,
  • samoocena w teorii i praktyce dydaktycznej, 
  • ocenianie w szkole wyższej,
  • ocena pracownika naukowo-dydaktycznego,
  • parametryzacja jednostek naukowych i czasopism.

 

Teksty przyjmujemy do 30 października br.

 
Opublikowane: 2018-04-10
 
Więcej ogłoszeń...

No 2 (2017)


Okładka