Analysis of Websites Supplying Computer Games in the Assessment of Users

Witold Chmielarz, Oskar Szumski

Abstract


The aim of this article is to execute a comparative analysis of delivery methods used to purchase computer games. The article is a continuation of research focused on the popularity, use, and impact of games on the behavior of a prominent population. For the analysis, it was chosen the nine most common computer game stores found in the first hundreds of searches in Google. CAWI analyzes were used for six groups of features: transparency, site navigation, quality of information, product search quality, advertising, and the quality of the order processing from the customer’s perspective. A qualitative study was conducted to select a sample of selected students using the point method and the point method with preferences to evaluate the distinctive features of the services. A group of over 250 randomly selected people from the university was examined. This approach was based on the structure of the article consisting of the presentation of the research hypothesis, the description of the methodology and the research sample, and the analysis of the results and their discussion together with the resulting conclusions. The results of the work may be used by the owners of computer games and website designers.


Keywords


computer games; computer game shops’ evaluation; services online

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Business Insider, Najlepiej oceniane sklepy internetowe w Polsce [RANKING], 2016, http://businessinsider.com.pl/strategie/sprzedaz/ranking-sklepow-internetowych-w-polsce-2016/lbjmb38 [dostęp: 10.02.2018].

Chmielarz W., Badanie wykorzystania smartfonów z punktu widzenia klienta, [w:] A. Januszewski (red.), Studia i materiały Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Wiedzą, t. 73, PSZW, Bydgoszcz 2015a.

Chmielarz W., Determinanty rozwoju serwisów dystrybucji treści komercyjnych w Polsce, „Problemy Zarządzania” 2015b, nr 2.

Chmielarz W., Porównanie wykorzystania sklepów internetowych z aplikacjami mobilnymi w Polsce z punktu widzenia klienta indywidualnego, [w:] R. Knosala (red.), Innowacje w zarządzaniu i inżynierii produkcji, t. 2, cz. 9: Inżynieria jakości produkcji i usług, Oficyna Wydawnicza Polskiego Towarzystwa Zarządzania Produkcją, Opole 2015c.

Chmielarz W., Szumski O., Zborowski M., Kompleksowe metody ewaluacji witryn internetowych, Wydawnictwo Wydziału Zarządzania UW, Warszawa 2011.

Gameplay.pl, Mój osobisty ranking sklepów internetowych z grami, 2013, https://gameplay.pl/news.asp?ID=74690 [dostęp: 12.02.2018].

Likert R., A Technique for the Measurement of Attitudes, “Archives of Psychology” 1932, No. 140.

Nielsen J., Mobile Website and Application Usability, Nielsen Norman Group Press, 2013.

Nielsen J., Projektowanie funkcjonalnych serwisów internetowych, Helion, Gliwice 2003.

Nielsen J., Tablet Website and Application UX, Nielsen Norman Group Press, 2014.

Opineo.pl, Ranking Sklepów Internetowych Opineo 2016, 2016, https://static.opineo.pl/press/dl/ranking-sklepow-internetowych-opineo-2016.pdf [dostęp: 14.02.2018].

Wielki J., Modele wpływu przestrzeni elektronicznej na organizacje gospodarcze, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2012.

Ziemba E. (red.), Technologie i systemy informatyczne w organizacjach gospodarki opartej na wiedzy, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, Poznań 2008.

Ziemba E. (red.), Towards a Sustainable Information Society. People, Business and Public Administration Perspectives, Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne 2016.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2018.52.2.31-42
Date of publication: 2018-07-27 07:47:39
Date of submission: 2018-02-28 19:43:06


Statistics


Total abstract view - 967
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Witold Stefan Chmielarz, Oskar Szumski

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.