Indeksowane metadane

Nastawienie na sukces w kontekście pozytywnej orientacji i poczucia własnej skuteczności


 
Dublin Core PKP Metadata Items Metadane dla dokumentu
 
1. Tytuł Tytuł dokumentu Nastawienie na sukces w kontekście pozytywnej orientacji i poczucia własnej skuteczności
 
2. Autor Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj Izabella M. Łukasik; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wydział Pedagogiki i Psychologii; Polska
 
2. Autor Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj Anna Witek; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Wydział Pedagogiki i Psychologii; Polska
 
3. Przedmiot Dyscyplina(y)
 
3. Przedmiot Słowo(a) kluczowe nadzieja na sukces; pozytywna orientacja; poczucie własnej skuteczności
 
4. Description Abstrakt

W artykule odwołano się do koncepcji nadziei na sukces C.R. Snydera (2002), teorii pozytywnej orientacji przedstawionej przez G.V. Caprarę i in. (2009) oraz społeczno-poznawczej teorii A. Bandury (1997), odnoszącej się do przekonania o własnej skuteczności. Celem badań było określenie różnic między deklarowanym poziomem nastawienia na sukces a pozytywną orientacją i poczuciem skuteczności badanych studentów. W badaniach wzięło udział 85 studentów pedagogiki UMCS w Lublinie (14 mężczyzn, 71 kobiet). Wykorzystano następujące narzędzia badawcze: Kwestionariusz Nadziei na Sukces (KNS), Skalę Orientacji Pozytywnej (Skala-P) oraz Skalę Uogólnionej Własnej Skuteczności (GSES). Analizy statystyczne przeprowadzono z zastosowaniem testu Kruskala-Wallisa. Wyniki badań własnych wskazują na istotne różnice między poziomem nadziei na sukces u osób o różnym poziomie pozytywnej orientacji (p < 0,001) oraz własnej skuteczności (p < 0,001).

 
5. Wydawca Organizing agency, location www.wydawnictwo.umcs.lublin.pl
 
6. Współpraca Sponsor(rzy)
 
7. Date (YYYY-MM-DD) 2018-12-22
 
8. Typ Status & genre Recenzowany artykuł
 
8. Typ Typ
 
9. Format Format pliku PDF
 
10. Identyfikator Uniform Resource Identifier https://journals.umcs.pl/j/article/view/7227
 
10. Identyfikator Digital Object Identifier (DOI) http://dx.doi.org/10.17951/j.2018.31.2.301-312
 
11. Źródło Tytuł czasopisma/konferencji; vol., nr. (rok) Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia; Vol 31, No 2 (2018): Problemy edukacji zdrowotnej. Historia i współczesność, red. Anna Wiatrowska
 
12. Język Polish=PL pl
 
13. Relacje Supp. Files
 
14. Coverage Geo-spatial location, chronological period, research sample (gender, age, etc.)
 
15. Prawa Prawa autorskie i zasady wykorzystania Prawa autorskie (c) 2018 Izabella M. Łukasik, Anna Witek
Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.