Diagnoza interpretatywna jako „nowy” sposób diagnozowania problemów w pracy socjalnej/społecznej
Dublin Core | PKP Metadata Items | Metadane dla dokumentu | |
1. | Tytuł | Tytuł dokumentu | Diagnoza interpretatywna jako „nowy” sposób diagnozowania problemów w pracy socjalnej/społecznej |
2. | Autor | Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj | Anna Jarkiewicz; Uniwersytet Łódzki. Wydział Nauk o Wychowaniu; Polska |
3. | Przedmiot | Dyscyplina(y) | |
3. | Przedmiot | Słowo(a) kluczowe | diagnoza interpretatywna; diagnoza normatywna; praca socjalna; praca społeczna |
4. | Description | Abstrakt | W niniejszym artykule przybliżono założenia teoretyczno-metodologiczne diagnostyki interpretatywnej wraz z praktycznymi implikacjami jej zastosowania. Prezentację „nowego” sposobu diagnozowania w pracy socjalnej przedstawiono w odniesieniu do powszechnie stosowanej w instytucjach związanych z pracą socjalną/społeczną diagnozy normatywnej. Analiza obu sposobów rozpoznawania problemów w pracy socjalnej została skierowana na ukazanie odmienności tych podejść w ich wymiarze teoretycznym, metodologicznym i praktycznym. W celu uzupełnienia wywodu wykorzystano przykład empiryczny – diagnozę jednego przypadku, ale dokonaną w dwóch ujęciach. Diagnozy normatywna i interpretatywna pochodzą z dwóch zajęć przeprowadzonych w ramach kształcenia dla studentów pedagogiki społecznej na poziomie licencjackim. W trakcie studiów studenci mają obowiązek przeprowadzić diagnozę przypadku w ujęciu normatywnym w ramach przedmiotu kształcenie umiejętności diagnostycznych, natomiast w ramach zajęć elementy diagnostyki interpreatywnej analizują ten sam przypadek, bazując na odmiennych od normatywnych założeniach teoretyczno-metodologicznych. |
5. | Wydawca | Organizing agency, location | www.wydawnictwo.umcs.lublin.pl |
6. | Współpraca | Sponsor(rzy) | |
7. | Date | (YYYY-MM-DD) | 2020-03-27 |
8. | Typ | Status & genre | Recenzowany artykuł |
8. | Typ | Typ | |
9. | Format | Format pliku | |
10. | Identyfikator | Uniform Resource Identifier | https://journals.umcs.pl/j/article/view/9270 |
10. | Identyfikator | Digital Object Identifier (DOI) | http://dx.doi.org/10.17951/j.2020.33.1.39-53 |
11. | Źródło | Tytuł czasopisma/konferencji; vol., nr. (rok) | Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia; Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
12. | Język | Polish=PL | pl |
13. | Relacje | Supp. Files | |
14. | Coverage | Geo-spatial location, chronological period, research sample (gender, age, etc.) | |
15. | Prawa | Prawa autorskie i zasady wykorzystania |
Prawa autorskie (c) 2020 Anna Jarkiewicz![]() Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License. |