Indeksowane metadane

Diagnoza interpretatywna jako „nowy” sposób diagnozowania problemów w pracy socjalnej/społecznej


 
Dublin Core PKP Metadata Items Metadane dla dokumentu
 
1. Tytuł Tytuł dokumentu Diagnoza interpretatywna jako „nowy” sposób diagnozowania problemów w pracy socjalnej/społecznej
 
2. Autor Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj Anna Jarkiewicz; Uniwersytet Łódzki. Wydział Nauk o Wychowaniu; Polska
 
3. Przedmiot Dyscyplina(y)
 
3. Przedmiot Słowo(a) kluczowe diagnoza interpretatywna; diagnoza normatywna; praca socjalna; praca społeczna
 
4. Description Abstrakt

W niniejszym artykule przybliżono założenia teoretyczno-metodologiczne diagnostyki interpretatywnej wraz z praktycznymi implikacjami jej zastosowania. Prezentację „nowego” sposobu diagnozowania w pracy socjalnej przedstawiono w odniesieniu do powszechnie stosowanej w instytucjach związanych z pracą socjalną/społeczną diagnozy normatywnej. Analiza obu sposobów rozpoznawania problemów w pracy socjalnej została skierowana na ukazanie odmienności tych podejść w ich wymiarze teoretycznym, metodologicznym i praktycznym. W celu uzupełnienia wywodu wykorzystano przykład empiryczny – diagnozę jednego przypadku, ale dokonaną w dwóch ujęciach. Diagnozy normatywna i interpretatywna pochodzą z dwóch zajęć przeprowadzonych w ramach kształcenia dla studentów pedagogiki społecznej na poziomie licencjackim. W trakcie studiów studenci mają obowiązek przeprowadzić diagnozę przypadku w ujęciu normatywnym w ramach przedmiotu kształcenie umiejętności diagnostycznych, natomiast w ramach zajęć elementy diagnostyki interpreatywnej analizują ten sam przypadek, bazując na odmiennych od normatywnych założeniach teoretyczno-metodologicznych.

 
5. Wydawca Organizing agency, location www.wydawnictwo.umcs.lublin.pl
 
6. Współpraca Sponsor(rzy)
 
7. Date (YYYY-MM-DD) 2020-03-27
 
8. Typ Status & genre Recenzowany artykuł
 
8. Typ Typ
 
9. Format Format pliku PDF
 
10. Identyfikator Uniform Resource Identifier https://journals.umcs.pl/j/article/view/9270
 
10. Identyfikator Digital Object Identifier (DOI) http://dx.doi.org/10.17951/j.2020.33.1.39-53
 
11. Źródło Tytuł czasopisma/konferencji; vol., nr. (rok) Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, sectio J – Paedagogia-Psychologia; Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska
 
12. Język Polish=PL pl
 
13. Relacje Supp. Files
 
14. Coverage Geo-spatial location, chronological period, research sample (gender, age, etc.)
 
15. Prawa Prawa autorskie i zasady wykorzystania Prawa autorskie (c) 2020 Anna Jarkiewicz
Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.