Teresa Zubrzycka-Maciąg

Teresa Zubrzycka-Maciąg Poczta
Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej, Polska

https://orcid.org/0000000289420567

1. Proces wychowania dzieci i młodzieży

Zubrzycka-Maciąg, T. (2011). Rozwijanie asertywności u uczniów. W D. Wosik-Kawla, T. Zubrzycka-Maciąg (Red.) Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. (s. 143-164). Wyd. Impuls.

Zubrzycka-Maciąg, T., Wosik-Kawala, D. (2012). Wychowanie w szkole – wskazówki dla nauczycieli. Wyd. UMCS.

Zubrzycka-Maciąg T. (2015). Szacunek – wartość zaniechana w pedagogice. W W. Furmanek, A. Długosz (Red.) Wartości w pedagogice. Urzeczywistnianie wartości. (s. 115-130). Wyd. UR

Zubrzycka-Maciąg, T. (2016). Uwarunkowania efektywności oddziaływań wychowawczych nauczyciela. W T. Zubrzycka-Maciąg (Red.). Wychowanie w praktyce szkolnej. Scenariusze godzin wychowawczych. (s. 11-21). Wyd. Difin.

Zubrzycka-Maciąg, T. (2017). Wychowanie moralne we współczesnej szkole. W J. Górniewicz (Red.) Edukacja – w stronę kluczowych wartości. (s. 9-20). Wyd. UWM..

Zubrzycka-Maciąg, T. (2018). Z teorii i praktyki wychowania moralnego w szkole. Roczniki Teologiczne, LXV, 11, 149-162.

Zubrzycka-Maciąg, T. (2019). Dylematy nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej w urzeczywistnianiu wartości moralnych. Edukacja-Technika-Informatyka, 2(28),  57-62.  

Zubrzycka-Maciąg, T. (2020). Rola rodziców w rozwijaniu podmiotowości dzieci. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 1, 70-80.

Zubrzycka-Maciąg, T., Goliszek P. (2020). The pesonal aspect of the moral and axiological upbringing of children and adolescents.  Lubelski Rocznik Pedagogiczny, XXXIX, 2, 23-37.

Zubrzycka-Maciąg, T. (2021). Zastosowanie podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniach w pracy wychowawczej nauczyciela. Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze, 9, 38-48.

 

2. Nauczyciel jako realizator zadań wychowawczych szkoły. Rozwój osobisty i profesjonalny nauczycieli. Psychofizyczne funkcjonowanie nauczycieli w zawodzie

Zubrzycka-Maciąg, T. (2011). Trening asertywności w kształceniu pedagogicznym.
Wyd. UMCS.

Kirenko J., Zubrzycka-Maciąg T. (2011). Współczesny nauczyciel – studium wypalenia zawodowego. Wyd. UMCS. Wyd. II UMCS Lublin 2014, ss. 336.

Wosik-Kawla D., Zubrzycka-Maciag T. (Red.) (2011). Kompetencje diagnostyczne i terapeutyczne nauczyciela. Wyd. Impuls. 

Zubrzycka-Maciąg, T. (2013). Psychospołeczne uwarunkowania stresu nauczycielek szkół podstawowych i gimnazjów. Wyd. UMCS.

Zubrzycka-Maciąg T., Kirenko J. (2015). Asertywność nauczycieli. Badania empiryczne. Wyd. UMCS.  

Kirenko, J., Zubrzycka – Maciąg, T. (2017). Zachowania zdrowotne nauczycieli. Badania empiryczne. Wyd. UMCS.

Zubrzycka – Maciąg, T. (2019). Podejście Skoncentrowane na Rozwiązaniach w doskonaleniu zawodowym nauczycieli. Edukacja Ustawiczna Dorosłych, 1, 144-153.

Zubrzycka-Maciąg, T. (2019). Assertiveness training as a from of assisting teachers in completing their professional role. W A. Gulczyńska (Red.). Zawodowe i osobiste wymiary rozwoju człowieka. Perspektywa psychopedagogiczna.  Wyd. UAM.

Zubrzycka-Maciąg, T., Kirenko, J. (2021). Analiza psychometryczna Kwestionariusza Asertywności Nauczyciela (obszar A – przejawianie asertywności w kontakcie z uczniami) Przegląd Badań Edukacyjnych. Podręcznik Pracowni Narzędzi Badawczych, zeszyt 33.