Indeksowane metadane

Poczucie koherencji dziewcząt z anoreksją i bulimią psychiczną


 
Dublin Core PKP Metadata Items Metadane dla dokumentu
 
1. Tytuł Tytuł dokumentu Poczucie koherencji dziewcząt z anoreksją i bulimią psychiczną
 
2. Autor Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj Anna Wiatrowska
 
3. Przedmiot Dyscyplina(y)
 
3. Przedmiot Słowo(a) kluczowe poczucie koherencji (SOC); anoreksja psychiczna; bulimia psychiczna
 
4. Description Abstrakt Celem pracy było określenie poziomu poczucia koherencji (SOC) dziewcząt z anoreksją i bulimią psychiczną z wykorzystaniem Kwestionariusza Orientacji Życiowej A. Antonovsky’ego SOC-
29 (The Sense of Coherence Questionnaire – SOC). Skala składa się z 29 pozycji i pozwala oszacować ogólne poczucie koherencji oraz trzy jego komponenty: zrozumiałość, zaradność i sensowność. Przebadano 40 dziewcząt z rozpoznaniem anoreksja psychiczna oraz 40 dziewcząt z rozpoznaniem bulimia psychiczna, według kryterium DSM‑IV, tworzących podstawową grupę badawczą. Dla porównania przebadano też grupę składającą się z dziewcząt bez zaburzeń odżywiania. Dziewczęta z zaburzeniami odżywiania wykazały zdecydowanie niższe poczucie koherencji (SOC) oraz jej składowych, co nie sprzyja zachowaniom prozdrowotnym, a tym samym może powodować pogorszenie stanu zdrowia i utrudniać proces leczenia. Najniższą wartość u dziewcząt z zaburzeniami odżywiania osiągnęła składowa sensowność, która wyraża emocjonalno‑motywacyjną stronę poczucia koherencji. Nie stwierdzono różnic w natężeniu składowych poczucia koherencji w podgrupach dziewcząt z zaburzeniami odżywiania, co oznacza, że dziewczęta z anoreksją i bulimią psychiczną charakteryzowały się
zbliżonymi zasobami odpornościowymi i możliwościami adaptacyjnymi.

 
5. Wydawca Organizing agency, location www.wydawnictwo.umcs.lublin.pl
 
6. Współpraca Sponsor(rzy)
 
7. Date (YYYY-MM-DD) 2015-07-09
 
8. Typ Status & genre Recenzowany artykuł
 
8. Typ Typ
 
9. Format Format pliku PDF
 
10. Identyfikator Uniform Resource Identifier https://journals.umcs.pl/lrp/article/view/1100
 
10. Identyfikator Digital Object Identifier (DOI) http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2013.32.0.276
 
11. Źródło Tytuł czasopisma/konferencji; vol., nr. (rok) Lubelski Rocznik Pedagogiczny; Vol 32 (2013)
 
12. Język Polish=PL pl
 
13. Relacje Supp. Files
 
14. Coverage Geo-spatial location, chronological period, research sample (gender, age, etc.)
 
15. Prawa Prawa autorskie i zasady wykorzystania Prawa autorskie (c) 2015 Anna Wiatrowska
Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.