Indeksowane metadane

Prężność zaradcza a flourishing wśród studentów z pasją i z różnym poziomem dobrostanu – moderacyjna rola asertywności


 
Dublin Core PKP Metadata Items Metadane dla dokumentu
 
1. Tytuł Tytuł dokumentu Prężność zaradcza a flourishing wśród studentów z pasją i z różnym poziomem dobrostanu – moderacyjna rola asertywności
 
2. Autor Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj Małgorzata Gulip; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
 
2. Autor Imię, nazwisko autora, afiliacja, kraj Katarzyna Klimkowska; Uniwersytet Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie
 
3. Przedmiot Dyscyplina(y)
 
3. Przedmiot Słowo(a) kluczowe prężność zaradcza, asertywność, dobrostan psychiczny, flourishing, studenci z pasją, rozwój osobisty
 
4. Description Abstrakt

Wprowadzenie. Badanie analizuje mechanizmy radzenia sobie studentów z pasją, w kontekście Teorii Samostanowienia (SDT), uwzględniając ich poziom dobrostanu. W szczególności, skupiono się na roli asertywności jako moderatora relacji między prężnością zaradczą a flourishing. Spełnianie podstawowych potrzeb psychologicznych, takich jak autonomia, kompetencje i przynależność, wpływa na efektywność radzenia sobie z wyzwaniami i osiąganie dobrostanu psychicznego.
Cel badań: Celem badania było określenie zależności między prężnością zaradczą, asertywnością a flourishing oraz zbadanie, w jaki sposób asertywność moderuje relację między prężnością zaradczą a flourishing w grupach studentów z pasją i z różnym poziomem dobrostanu.
Metoda badań: W badaniu wzięła udział grupa studentów w celu zbadania moderacyjnej roli asertywności w relacji między prężnością zaradczą a flourishing w grupach o niższym i wyższym dobrostanie. Wykorzystano narzędzia takie jak Kwestionariusz Dobrostanu Psychologicznego (KDP) Ryff, Krótka Skala Prężności Zaradczej (KSZP) oraz Kwestionariusz JA-INNI.
Wyniki: Wyniki analizy moderacji wykazały, że asertywność wzmacnia pozytywne oddziaływanie prężności na flourishing u studentów charakteryzujących się niższym poziomem dobrostanu. Model wyjaśniał znaczną część wariancji wyników we flourishing w tej grupie, co podkreśla istotną rolę asertywności w kontekście dobrostanu psychicznego.
Wnioski: Wyniki sugerują, że interwencje psychologiczne powinny uwzględniać rozwijanie asertywności w celu wspierania dobrostanu psychicznego studentów.

 
5. Wydawca Organizing agency, location www.wydawnictwo.umcs.lublin.pl
 
6. Współpraca Sponsor(rzy)
 
7. Date (YYYY-MM-DD) 2025-03-25
 
8. Typ Status & genre Recenzowany artykuł
 
8. Typ Typ
 
9. Format Format pliku PDF (English)
 
10. Identyfikator Uniform Resource Identifier https://journals.umcs.pl/lrp/article/view/18245
 
10. Identyfikator Digital Object Identifier (DOI) http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2025.44.1.87-104
 
11. Źródło Tytuł czasopisma/konferencji; vol., nr. (rok) Lubelski Rocznik Pedagogiczny; Vol 44, No 1 (2025)
 
12. Język Polish=PL en
 
13. Relacje Supp. Files strona tytułowa (14KB)
Oświadczenie (437KB)
 
14. Coverage Geo-spatial location, chronological period, research sample (gender, age, etc.)
 
15. Prawa Prawa autorskie i zasady wykorzystania Prawa autorskie (c) 2025 Małgorzata Gulip
Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.