Podmiot odpowiedzialny za nielegalne umieszczenie tablicy reklamowej lub urządzenia reklamowego
Streszczenie w języku polskim
W artykule analizowany jest zakres podmiotowy odpowiedzialności za niezgodne z prawem umieszczenie tablicy lub urządzenia reklamowego, który to delikt sankcjonowany jest poprzez nałożenie administracyjnej kary pieniężnej. Zaprezentowana została konstrukcja odpowiedzialności podstawowego podmiotu, na który nakłada się karę administracyjną, oraz podmiotów odpowiadających subsydiarnie. Podkreślono problemy, które mogą występować w praktyce stosowania omawianych przepisów, a także zaprezentowano poglądy doktryny i orzecznictwa w poszczególnych kwestiach.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Bąkowski T., Zakres swobody i władztwa planistycznego gminy w kształtowaniu treści uchwały krajobrazowej, „Gdańskie Studia Prawnicze” 2017, vol. 38.
Brzezicki T., Kara za niezgodne z prawem umieszczenie reklamy, „Przegląd Podatkowy” 2016, nr 8.
Burski K., Charakter prawny kary pieniężnej w art. 37d ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, „Internetowy Przegląd Prawniczy TBSP UJ” 2016, nr 5.
Goleń G., Komentarz do art. 7 pkt 5, [w:] Ustawa krajobrazowa. Komentarz do przepisów wprowadzonych w związku ze wzmocnieniem narzędzi ochrony krajobrazu, red. A. Fogel, Warszawa 2016.
Jóźwiak P., Niektóre prawnokarne instrumenty kształtowania ładu przestrzennego przez samorząd terytorialny, „Finanse Komunalne” 2022, nr 2.
Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, Uchwała krajobrazowa, https://www.gov.pl/web/kultura/uchwala-krajobrazowa (dostęp: 10.09.2024).
Nowak M., Kara pieniężna za złamanie postanowień uchwały krajobrazowej, Legalis 2016.
Nowak M., Kary pieniężne wymierzane za naruszenie uchwały reklamowej, LEX/el. 2017.
Ofiarska M., Kary pieniężne za nielegalne umieszczenie tablic reklamowych lub urządzeń reklamowych, „Prawo Budżetowe Państwa i Samorządu” 2017, vol. 5(3), DOI: https://doi.org/10.12775/PBPS.2017.013.
Plucińska-Filipowicz A., Filipowicz T., Kosicki A., Komentarz do art. 37d, [w:] Planowanie i zagospodarowanie przestrzenne. Komentarz, red. A. Plucińska-Filipowicz, M. Wierzbowski, T. Filipowicz, Warszawa 2024.
Rokicka-Murszewska K., Wybrane aspekty podmiotowe opłaty reklamowej i kary pieniężnej za naruszenie uchwały krajobrazowej, „Metropolitan” 2019, nr 11.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/ppa.2024.8.179-192
Data publikacji: 2024-12-30 23:08:32
Data złożenia artykułu: 2024-09-15 17:11:31
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.