Edukacja logopedyczna – potrzeby i preferencje zawodowe słuchaczy studiów podyplomowych

Aneta Domagała, Urszula Mirecka, Ewa Muzyka-Furtak

Streszczenie w języku polskim


W artykule prezentowane są wyniki badań ankietowych dotyczących potrzeb i preferencji zawodowych słuchaczy studiów podyplomowych z zakresu logopedii ogólnej Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Badania, przeprowadzone w 50-osobowej grupie, uwzględniały m.in. takie zagadnienia, jak: motywacja do podjęcia studiów logopedycznych, preferencje odnośnie do modelu edukacji, oferty programowej, miejsca zatrudnienia i specjalizacji zawodowej, prognozy dotyczące możliwości podjęcia pracy w zawodzie logopedy.


Słowa kluczowe


edukacja logopedyczna; studia podyplomowe z zakresu logopedii

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Grabias S., Logopedia – nauka o biologicznych uwarunkowaniach języka i zachowaniach językowych, „Logopedia” 2010/2011, t. 39/40, s. 9–34.

Grabias S., Teoria zaburzeń mowy. Perspektywy badań, typologie zaburzeń, procedury postępowania logopedycznego, [w:] Logopedia. Teoria zaburzeń mowy, pod red. S. Grabiasa, M. Kurkowskiego, Lublin 2012, s. 15–71.

Milewski S., Bray-Kaczorowska K., Czy jest potrzebna gerontologopedia? Późna dorosłość z perspektywy logopedycznej, „Nowa Logopedia” 2014, t. 5, s. 13–26.

Pluta-Wojciechowska D., Gerontologopedia – oryginalna perspektywa refleksji naukowej i kształcenia logopedycznego, „Nowa Logopedia” 2014, t. 5, s. 27–40.

Raport Projektu NetQues for Speech and Language Therapy Education in Europe organizacji zrzeszonych dla podniesienia standardów i jakości programów kształcenia logopedów w Europie, „Logopedia” 2013, t. 42, s. 287–312.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/en.2016.1.141
Data publikacji: 2017-02-20 12:39:52
Data złożenia artykułu: 2017-02-20 12:07:41


Statystyki


Widoczność abstraktów - 1606
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 0

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2017 Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.