Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova

Konieczność zmian, potrzeba reformy rozwiązań systemowych i innowacyjne podejście do edukacji to najważniejsze sprawy, z którymi będzie mierzyła się nasza sekcja. Pragniemy skupić wokół pisma autorytety z różnych dyscyplin (nie tylko z kraju, ale i zagranicy). Mamy tu na myśli nie tylko dydaktyków, ale wszystkich tych, których badania mogą znaleźć zastosowanie w edukacji.
Punkty MNiSW 2019: 20
ISSN: 2451-0491
e-ISSN: 2543-9340
ICV 2018 = 96,80
Współczynnik odrzuceń nadsyłanych artykułów: ok. 12%

Aktualności

 

Nabór tekstów do nowego numeru

 

Szanowni Państwo,

zapraszamy do przygotowania tekstów do szóstego  numeru Educatio Nova, który chcielibyśmy, aby koncentrował się wokół tematu

DZIECI I MŁODZIEŻ W DYSKURSIE NAUKOWYM.

Zaproszenie kierujemy  z do autorów reprezentujących różne dyscypliny naukowe, gdyż zależy nam na spojrzeniu wieloaspektowym.

Proponujemy poddanie oglądowi między innymi takich zagadnień, jak:

  • dzieciństwo i młodość jako przedmiot badań interdyscyplinarnych
  • literackie kreacje dzieci i nastolatków w nowych książkach dla młodych czytelników
  • młodzi bohaterowie komiksów, filmów, gier komputerowych
  • młodzi jako twórcy zasobów internetowych
  • dzieci i młodzież w kulturze współczesnej
  • rola nowych mediów w edukacji dzieci i młodzieży
  • dzieci i młodzież a media – materiały dedykowane najmłodszym (prasa, audycje radiowe, programy telewizyjne, blogi i portale internetowe, filmy, komiksy) i ich wpływ na kształtowanie wiedzy, umiejętności oraz osobowości
  • zaburzenia rozwoju dzieci i młodzieży – przyczyny, diagnozowanie, terapia 
  • koncepcje wspierania rozwoju dzieci i młodzieży w XXI wieku
  • potrzeby rozwojowe dzieci i młodzieży a świat współczesny 
  • strategie wspierania rozwoju uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych 
  • nowoczesne teorie kształcenia a predyspozycje, potrzeby i preferencje współczesnej młodzieży
  • szkoła i edukacja młodego pokolenia w XXI wieku   
  • dylematy edukacyjne współczesnych nastolatków 
  • „przymus i wolność” w edukacji młodego pokolenia      
  • kulturowe potrzeby współczesnej młodzieży a szkolne programy nauczania
  • dzieci i młodzież wobec wartości 
  • twórczość dzieci i młodzieży  jako zjawisko kulturowe i jej aplikacje w procesie dydaktycznym
  • uwarunkowania twórczych możliwości dziecka
  • między wyobraźnią a logika dziecięcą
  • dziecięce filozofowanie
  • dziecięce rozumienie świata
  • rola dorosłych w życiu dzieci i młodzieży
  • komunikacja młodych i z młodymi w przestrzeni edukacyjnej   
  • umiejętności komunikacyjne dzieci i młodzieży
  • wpływ nowych mediów na rozwój językowy dzieci i młodzieży 
  •  „młodomowa” – slang młodzieżowy w XXI wieku. Istota i obecność w komunikacji oraz tekstach kultury
  • neologizmy słowotwórcze, związki frazeologiczne i konstrukcje porównawcze w języku dzieci i młodzieży
  • manifestowanie przynależności do grupy w komunikacji językowej
  • folklor słowny dzieci i nastolatków.

 

Teksty przyjmujemy do 31 maja 2020 roku.

 
Opublikowane: 2020-01-15
 
Więcej ogłoszeń...

No 4 (2019)


Okładka