The Perfect Library for a Student. Analysis of the Survey in the Main Library of the University of Life Sciences in Lublin

Justyna Agnieszka Wojdyła, Marzena Kopińska, Magdalena Maria Piech

Abstract


One of the main tasks of an academic library is to continuously support its users in the scientific and didactic process. The article presents the changing needs and expectations of the users of the main Library of the University of Life sciences in Lublin, as well as the training offer aimed at the students of this University. The results of a survey determining user satisfaction levels conducted in the summer semester of the 2021/2022 academic year are analyzed.


Keywords


academic library, library training, needs of the users of academic libraries, survey, library space

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Bubel D., Klienci bibliotek, [w:] Zarządzanie biblioteką Nauka–Dydaktyka–Praktyka, Warszawa 2021, s. 483–520.

Cupa M., Badania ankietowe w mierzeniu jakości i planowaniu pracy biblioteki naukowej, [w:] Znaczenie i badania jakości w bibliotekach. V Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej, Łódź/Rogów, 13–15 czerwca 2012 r. materiały konferencyjne, Łódź 2012, s. 245–251.

Głowacka E., Badania społecznego i ekonomicznego oddziaływania bibliotek akademickich. Obszary, projekty, metody, [w:] Zarządzanie jakością w bibliotece, Warszawa 2017, s. 23–35.

Rozporządzenie ministra szkolnictwa wyższego z dnia 18 marca 1961, Dziennik Urzędowy Ministerstwa Szkolnictwa Wyższego 1961, nr 3, poz. 9.

Strzelczyk E., Jakość postrzegana jako satysfakcja użytkowników. Zagadnienia metodologiczne, [w:] Zarządzanie jakością w bibliotece, warszawa 2017, s. 141–158.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/fb.2022.64.97-111
Date of publication: 2023-11-13 07:58:57
Date of submission: 2023-01-25 12:05:25


Statistics


Total abstract view - 513
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2023 Justyna Agnieszka Wojdyła, Marzena Kopińska, Magdalena Maria Piech

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.