Szkolenie oparte na symulacji w celu zwiększenia kompetencji zawodowych w kształceniu nauczycieli: badanie roli profili dysonansowych we wspieraniu umiejętności krytycznego myślenia i rozwiązywania problemów

María Laura Angelini

Streszczenie w języku polskim


Artykuł bada potencjał symulacji i wirtualnej wymiany jako strategii pedagogicznej w szkoleniu przyszłych nauczycieli na kursie magisterskim. Badania koncentrują się na roli profesji zawodowych w kształtowaniu scenariusza symulacji i wpływie przyjęcia profesji dysonansowych na zrozumienie złożonych systemów edukacyjnych. Niniejsze badanie wykorzystuje jakościowy projekt studium przypadku w celu zbadania skuteczności uczenia się opartego na symulacji w kształceniu nauczycieli. Wyniki wskazują, że uczenie się oparte na symulacji może zwiększyć kompetencje zawodowe poprzez wspieranie krytycznego myślenia, rozwiązywania problemów, przywództwa i zarządzania sytuacjami awaryjnymi. Ponadto badanie podkreśla znaczenie włączania teorii i badań nad uczeniem się przez doświadczenie i poznaniem sytuacyjnym w celu lepszego zrozumienia, w jaki sposób profile zawodowe wpływają na scenariusz symulacji i rozwój kompetencji zawodowych. Wyniki sugerują, że przyjęcie profesji dysonansowych w symulacji może pomóc przyszłym nauczycielom lepiej zrozumieć złożoność praktyki zawodowej i rozwinąć umiejętności niezbędne do skutecznego nauczania.


Słowa kluczowe


wirtualna wymiana; symulacja; dysonans; role profilowe; szkolenie nauczycieli

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Álvarez, M.N. (2023). Aprendizaje visible y consciente a través de “lesson study” y “debriefing” en la formación inicial docente. (Doctoral dissertation). https://riucv.ucv.es/handle/20.500.12466/2833

Angelini, M.L., & García-Carbonell, A. (2019). Developing English speaking skills through simulation-based instruction. Teaching English with Technology, 19(2), 3–20.

Angelini, M.L., & Muñiz, R. (2022). A shift to virtual exchange+ simulation in higher education. In Changing the Conventional University Classroom (pp. 25–42). Emerald Publishing Limited.

Angelini, M.L., Diamanti, R., & Aguilar-Moya, R. (2024). Predictive factors for difficulty in simulation methodology in teacher education. Simulation & Gaming, 0(0). https://doi.org/10.1177/10468781241234812

Bogost, I. (2007). Persuasive Games (Vol. 5). MIT Press.

Carrera, A.M., Naweed, A., Leigh, E., Crea, T., Krynski, B., Heveldt, K., & Khetia, S. (2016). Constructing safe containers for effective learning: Vignettes of breakdown in psychological safety during simulated scenarios. In Intersections in Simulation and Gaming (pp. 15–29). Springer.

Crookall, D., & Oxford, R.L. (1990). Simulation, Gaming, and Language Learning. Newbury House Publishers.

Crookall, D. (2010). Serious games, debriefing, and simulation/gaming as a discipline. Simulation & Gaming, 41(6), 898–920.

de Wijse-van Heeswijk, M. (2021). Ethics and the simulation facilitator: Taking your professional role seriously. Simulation & Gaming, 52(3), 312–332.

Dieckmann, P. (2020). The unexpected and the non-fitting – considering the edges of simulation as social practice. Advances in Simulation, 5(2). https://doi.org/10.1186/s41077-020-0120

Duke, R., & Greenblat, C. (1981). Principles and Practices of Gaming Simulation. Sage.

Greenblat, C. (1988). Designing Games and Simulations. An Illustrated Handbook. Sage.

Feldman, M. (1995). Import/export email business simulation. In M. Warschauer (Ed.), Virtual Connections: Online Activities and Projects for Networking Language Learners (pp. 363–364). Second Language Teaching & Curriculum Center, University of Hawai’i at Manoa.

Goetz, J.P., & Le Compte, M.D. (1988). Ethnography and Qualitative Design of Educational Research. Morata.

Harris, K.S. (2005). Teachers’ perceptions of modular technology education laboratories. Journal of Industrial Teacher Education, 42(4), 52–71.

Harteveld, C., Thij, E.T., & Copier, M. (2011). Design for engaging experience and social interaction. Simulation & Gaming, 42(5), 590–595.

Kato, F. (2010). How we think and talk about facilitation. Simulation & Gaming, 41(5), 694–704.

Klabbers, J.H. (2006). A framework for artifact assessment and theory testing. Simulation & Gaming, 37(2), 155–173.

Klabbers, J.H. (2009). The Magic Circle: Principles of Gaming & Simulation (Vol. 1). Brill.

Kriz, W C. (2010). A systemic-constructivist approach to the facilitation and debriefing of simulations and games. Simulation & Gaming, 41(5), 663–680. https://doi.org/10.1177/104687810831986.

Kriz, W.C. (2017). Types of gaming simulation applications. Simulation & Gaming, 48(1), 3–7.

Kriz, W.C. (2020). Gaming in the time of COVID-19. Simulation & Gaming, 51(4), 403–410.

Jones, K. (1998). What are we talking about? Simulation & Gaming, 29(3), 314–320. https://doi.org/10.1177/104687819829300

Jones, K. (2013). Simulations: A Handbook for Teachers and Trainers. Routledge.

Parmigiani, D., Jones, S.L., Kunnari, I., & Nicchia, E. (2022). Global competence and teacher education programmes. A European perspective. Cogent Education, 9(1), 2022996.

Read, C. (2007). 500 Activities for the Primary Classroom. Macmillan Education.

Reime, M.H., Johnsgaard, T., Kvam, F.I., Aarflot, M., Engeberg, J.M., Breivik, M., & Brattebø, G. (2017). Learning by viewing versus learning by doing: A comparative study of observer and participant experiences during an interprofessional simulation training. Journal of Interprofessional Care, 31(1), 51–58.

Rudolph, J.W., Raemer, D.B., & Simon, R. (2014). Establishing a safe container for learning in simulation: The role of the pre-simulation briefing. Simulation in Healthcare, 9(6), 339–349.

Sandín, M. (2003). Qualitative Research in Education. McGraw-Hill.

Shirts, R.G. (1975). Notes on Defining “Simulation”. Gaming-Simulation: Rationale, Design and Applications. A Text with Parallel Readings for Social Scientists, Educators, and Community Workers. Wiley & Sons.

Shulla, K., Filho, W.L., Lardjane, S., Sommer, J.H., & Borgemeister, C. (2020). Sustainable development education in the context of the 2030 Agenda for sustainable development. International Journal of Sustainable Development & World Ecology, 27(5), 458–468.

Twining, P., Heller, R., Nussbaum, M., & Tsai, C. (2017). Some Guidance on Conducting and Reporting Qualitative Studies. Computers & Education, 106, A1–A9.

Vallés, M. (1997).Qualitative Techniques of Social Research. Methodological Reflection and Professional Practice. Síntesis S.A.

Vallés, M. (2002). Qualitative interviews. Centro de Investigaciones Sociológicas.

Van Laere, J., Lindblom, J., & de Wijse-van Heeswijk, M. (2021). Complexifying facilitation by immersing in lived experiences of on-the-fly facilitation. Simulation & Gaming, 52(3), 346–363.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/pe.2024.8.87-100
Data publikacji: 2024-12-13 13:06:53
Data złożenia artykułu: 2024-03-12 16:32:41


Statystyki


Widoczność abstraktów - 38
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 23

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2024 María Laura Angelini

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.