Expenses of municipalities with poviat rights for promotion

Kamil Bradliński

Abstract


Cities have specific cash resources to carry out tasks. These tasks include running self-government promotion. Local governments create marketing and promotion plans to increase the effectiveness of their activities. These activities include various projects – such as the organization of sports competitions, cultural events, the publication of promotional brochures and the broadcast of television commercials, which are designed to encourage investors and tourists to visit the city and, consequently, contribute to the region's economic development.


Keywords


local governments, cities, promotion, marketing, public procurement

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Bartczak B., Marketing w zarządzaniu gminą, „Samorząd Terytorialny” 1999.

Czornik M., Promocja miasta, Katowice, 2000 r.

Domański T., Marketing terytorialny– wybrane aspekty praktyczne, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, T. Domański (red.). Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.

Hanusz A. (red.), Źródła finansowania samorządu terytorialnego, Warszawa 2015.

http://www.finansepubliczne.pl/numery/luty-2016/wydatki-budzetu-na-promocje-jst.html

https://lublin.eu/lublin/marketing-miasta/kampanie-reklamowe/

https://mfiles.pl/pl/index.php/Proces_promocji_gminy

Informacja o wynikach kontroli NIK Nr ewid. 171/2014/P/14/068/LBY.

Informacja o wynikach kontroli NIK Nr ewid. 25/2012/P/11/005/KAP.

Kłodziński M., Znaczenie i potrzeba tworzenia strategii rozwoju gminy, Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 2, 2009.

Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz.U. 1997 nr 78 poz. 483).

Marks M., Promocja a rozwój lokalny gmin wiejskich województwa łódzkiego, Łódź 2006.

Michalska J., Miasto na prawach powiatu – specyficzne połączenie gminy i powiatu, Wrocław 2013.

Michałowski L., Turystyka i sposoby promocji miast, Studia Regionalne i Lokalne, 2003, nr 4.

Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ( Dz.U. 2010 nr 38 poz. 207).

Sekuła A., Marketing Terytorialny, [w:] Marketing. Ujęcie systemowe. M. Daszkowska (red.), Gdańsk 2005.

Szromnik A., City placement– nowy element strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej miast, [w:] Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia. A. Szromnik (red.), Kraków 2015.

Uchwała Nr 09/II/2018 Rady Miasta Lublin z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie uchwały budżetowej Miasta Lublin na 2019 rok.

Uchwała Nr III/27/18 Rady Miejskiej Wrocławia, z dnia 20 grudnia 2018 r.

Uchwała Nr III/47/2018 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 18 grudnia 2018 r.

Uchwała Nr IV/58/18 Rady Miasta Białystok z dnia 17 grudnia 2018 r.

Uchwała Nr. XXXIV/559/2013 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 24 czerwca 2013 r.

Uchwała Nr. XXXIV/559/2013 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 24 czerwca 2013 r.

Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 10 maja 2011 r. (znak: 174/K/11)

Ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.

nr 203 poz. 1966).

Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2009 nr 157 poz. 1240).

Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 1990 nr 16 poz. 95).

Walczak P., (red.) Ustawa o finansach publicznych. Komentarz dla jednostek samorządowych, 2017 r.

Ziółkowski M., Proces formułowania strategii rozwoju gminy. Warszawa 2000.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/szn.2019.22.41.169-180
Date of publication: 2019-07-11 08:57:28
Date of submission: 2019-01-16 11:28:40


Statistics


Total abstract view - 684
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Kamil Bradliński

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.