Wydatki gmin miejskich na prawach powiatu na promocję
Streszczenie w języku polskim
Gminy miejskie dysponują określonymi środkami pieniężnymi, dzięki którym realizują zadania. Do zadań własnych należy prowadzenie promocji gminy. Samorządy tworzą plany marketingowe i promocji, aby zwiększyć skuteczność prowadzonych działań. W zakres tych działań wchodzą różne projekty– takie jak organizacja zawodów sportowych, imprez kulturalnych, wydawanie broszur promocyjnych i emisja reklam telewizyjnych, które to projekty mają zachęcić inwestorów i turystów do odwiedzania miasta, a w konsekwencji czego– przyczynić się do rozwoju gospodarczego regionu.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDFBibliografia
Bartczak B., Marketing w zarządzaniu gminą, „Samorząd Terytorialny” 1999.
Czornik M., Promocja miasta, Katowice, 2000 r.
Domański T., Marketing terytorialny– wybrane aspekty praktyczne, w: Marketing terytorialny. Strategiczne wyzwania dla miast i regionów, T. Domański (red.). Centrum Badań i Studiów Francuskich Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź 1997.
Hanusz A. (red.), Źródła finansowania samorządu terytorialnego, Warszawa 2015.
http://www.finansepubliczne.pl/numery/luty-2016/wydatki-budzetu-na-promocje-jst.html
https://lublin.eu/lublin/marketing-miasta/kampanie-reklamowe/
https://mfiles.pl/pl/index.php/Proces_promocji_gminy
Informacja o wynikach kontroli NIK Nr ewid. 171/2014/P/14/068/LBY.
Informacja o wynikach kontroli NIK Nr ewid. 25/2012/P/11/005/KAP.
Kłodziński M., Znaczenie i potrzeba tworzenia strategii rozwoju gminy, Zagadnienia Ekonomiki Rolnej, nr 2, 2009.
Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (Dz.U. 1997 nr 78 poz. 483).
Marks M., Promocja a rozwój lokalny gmin wiejskich województwa łódzkiego, Łódź 2006.
Michalska J., Miasto na prawach powiatu – specyficzne połączenie gminy i powiatu, Wrocław 2013.
Michałowski L., Turystyka i sposoby promocji miast, Studia Regionalne i Lokalne, 2003, nr 4.
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych ( Dz.U. 2010 nr 38 poz. 207).
Sekuła A., Marketing Terytorialny, [w:] Marketing. Ujęcie systemowe. M. Daszkowska (red.), Gdańsk 2005.
Szromnik A., City placement– nowy element strategii zintegrowanej komunikacji marketingowej miast, [w:] Marketing terytorialny. Nowe obszary i narzędzia. A. Szromnik (red.), Kraków 2015.
Uchwała Nr 09/II/2018 Rady Miasta Lublin z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie uchwały budżetowej Miasta Lublin na 2019 rok.
Uchwała Nr III/27/18 Rady Miejskiej Wrocławia, z dnia 20 grudnia 2018 r.
Uchwała Nr III/47/2018 Rady Miasta Rzeszowa z dnia 18 grudnia 2018 r.
Uchwała Nr IV/58/18 Rady Miasta Białystok z dnia 17 grudnia 2018 r.
Uchwała Nr. XXXIV/559/2013 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 24 czerwca 2013 r.
Uchwała Nr. XXXIV/559/2013 Sejmiku Województwa Lubelskiego z dnia 24 czerwca 2013 r.
Uchwała Regionalnej Izby Obrachunkowej w Warszawie z dnia 10 maja 2011 r. (znak: 174/K/11)
Ustawa z dnia 13 listopada 2003 r. o dochodach jednostek samorządu terytorialnego (Dz.U.
nr 203 poz. 1966).
Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. 2009 nr 157 poz. 1240).
Ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. 1990 nr 16 poz. 95).
Walczak P., (red.) Ustawa o finansach publicznych. Komentarz dla jednostek samorządowych, 2017 r.
Ziółkowski M., Proces formułowania strategii rozwoju gminy. Warszawa 2000.
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/szn.2019.22.41.169-180
Data publikacji: 2019-07-11 08:57:28
Data złożenia artykułu: 2019-01-16 11:28:40
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2019 Kamil Bradliński
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.