Assigned School Reading Online

Małgorzata Latoch-Zielińska

Abstract


The article presents the results of a survey which focuses on the online functioning of assigned school reading. It’s based on the opinions of students, teachers andm selected websites where you can find assigned school reading, as well as texts, study guides and opinions connected with it. The collected data led to drawing certain conclusions, namely assigned school reading available online can and be used in teaching Polish.


Keywords


literature, assigned school reading, the Internet, student, education, e-book, blog, education portal

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Biedrzycki K., Bordzoł P., Hącia A., Kozak W., Przybylski B., Strawa E., Wróbel I., Dydaktyka literatury i języka polskiego w gimnazjum w świetle nowej podstawy programowej, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2015.

Dolata R., Grygiel P., Jankowska D. M., Jarnutowska E., Jasińska-Maciążek A., Karwowski M., Modzelewski M., Pisarek J., Szkolne pytania. Wyniki badań nad efektywnością nauczania w klasach IV–VI, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2015.

Dylak S., Architektura wiedzy w szkole, Wyd. Difin, Poznań 2013.

Eco U., Nowe środki masowego przekazu a przyszłość książki, [w:] Nowe media w komunikacji społecznej w XX wieku. Antologia, projekt i red. nauk. M. Hopfinger, Oficyna Naukowa, Warszawa 2005.

Filiciak M., Danielewicz M., Halawa M., Mazurek P., Nowotny A., Młodzi i media. Nowe media a uczestnictwo w kulturze, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Warszawa 2010.

Filiciak M., Tarkowski A., Dwa zero. Alfabet nowej kultury i inne teksty, Wyd. słowo/obraz terytoria, Gdańsk–Warszawa 2014.

Gmiterek G., eBook 2.0. Książka w rzeczywistości sieci drugiej generacji i mobilnych technologii, [w:] W kręgu kultury czytelniczej dzieci i młodzieży, red. M. Antczak, A. Walczak-Niewiadomska, Wyd. UŁ, Łódź 2015.

Gołębiewski Ł., Gdzie jest czytelnik?, Biblioteka Analiz, Warszawa 2012.

Gołębiewski Ł., Śmierć książki. No Future Book, Biblioteka Analiz, Warszawa 2008.

Janusiewicz M., Literatura doby Internetu, Wyd. Universitas, Kraków 2013.

Kasprzak T., Raport z badania. Laboratorium Mikrobadań IBE, Warszawa 2013.

Latoch-Zielińska M., O współczesnym czytaniu na podstawie wybranych blogów czytelniczych, [w:] Teksty literackie w przestrzeni kultury i komunikacji językowej. Tradycja i współczesność, red. Z. Ożóg-Winiarska, Oficyna Wydawnicza Marka, Kielce 2013, s. 101–117.

Spitzer M., Cyberchoroby, przeł. M. Guzowska, Wydawnictwo Dobra Literatura, Słupsk 2016, ebook.

Szkolna lektura bliżej teraźniejszości, red. A. Janus-Sitarz, Wyd. Universitas, Kraków 2011.

Koryś I., Kopeć J., Zasacka Z., Chymkowski R., Stan czytelnictwa w Polsce w 2016 roku, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2017, [online], http://www.bn.org.pl/download/document/1492689764.pdf [dostęp: 27.08.2017].

Zasacka Z., Czytelnictwo dzieci i młodzieży, Instytut Badań Edukacyjnych, Warszawa 2014.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/fb.2017.59.101
Date of publication: 2018-07-18 10:24:34
Date of submission: 2017-10-26 23:15:25


Statistics


Total abstract view - 1135
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 0

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Małgorzata Latoch-Zielińska

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.