Threats of Social Media in the Opinion of LAW Students – in the Light of the Results of Own Research

Tomasz Goździcki, Wioleta Tomczyk

Abstract


The aim of the article was to present the characteristics of social media and the threats arising from their use, made by civilian and military students of the Aviation Military Academy in Dęblin. The authors presented the results of their own survey, in which the main accent was placed on the characteristics of web relations and cyber security issues. In the study, took part 80 students. The results of the research were presented in the context of statistical data of the Polish population, presenting general trends in the first quarter of 2019.

Keywords


social media; social networks; social relations; cyberbullying; cybersecurity

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Andrzejewska, A. (2014). Stalking. W: J. Lizut (red.), Zagrożenia cyberprzestrzeni. Nowy program dla pracowników służb społecznych (s. 171–182). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły im. Janusza Korczaka.

Bąk, A. (2016). Serwisy społecznościowe – efekt Facebooka i nie tylko. Media i Społeczeństwo, (6), 134–146.

Digital Poland (2019). Raport Hootsuite. We are social. Pobrane z: https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2019-poland-january-2019-v01 (dostęp: 28.04.2019).

Gackowski, T., Brylska, K., Patera, M. (i in.). (2018). Korzystanie z mediów społecznościowych jako praktyka różnych pokoleń medialnych. Warszawa: Laboratorium Badań Medioznawczych.

Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L. (2018). Uzależnienia behawioralne. Warszawa: PWN.

Gülnar, B., Balci, S., Çakir, V. (2010). Motivations of Facebook, YouTube and Similar Web SitesUsers. Bilig, 54, 161–184.

IAB Polska (2016/2017). Prywatność w sieci. Raport z badań. Pobrane z: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2017/03/IAB_Polska_Prywatnosc_w_sieci_2016_2017_raport.pdf (dostęp: 30.04.2019).

Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59–68, DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003.

Kaznowski, D. (2008). Nowy marketing. Warszawa: VFP Communications.

Makaruk, K. (2013). Korzystanie z portali społecznościowych przez młodzież. Wyniki badania EU NET ADB. Dziecko Krzywdzone. Teoria – Badania – Praktyka, 12(1), 69–79.

Siuda, D., Grębosz, M. (2017). Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 48(2), 307–316, DOI: https://doi.org/10.18276/sip.2017.48/2-26.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2019.32.3.233-248
Date of publication: 2019-12-20 11:03:32
Date of submission: 2019-05-14 14:48:07


Statistics


Total abstract view - 2757
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 1555

Indicators



Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2019 Tomasz Goździcki, Wioleta Tomczyk

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.