Zasady

Cel i zakres tematyczny czasopisma

Celem czasopisma jest publikacja oryginalnych opracowań z zakresu pedagogiki i psychologii. Zakres obejmuje wszystkie wiodące subdyscypliny i nurty badań.

 

Działy

Strona tytułowa wraz ze spisem treści

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Artykuły

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Sylwetki

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Zaznaczone Zindeksowane Zaznaczone Recenzowane

Wstep

Zaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Niezaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane

Artykuły

Niezaznaczone Przesyłanie tekstów aktywne Niezaznaczone Zindeksowane Niezaznaczone Recenzowane
 

Proces recenzji

Po otrzymaniu artykułu od autora jest on przekazywany do wstępnej recenzji wewnętrznej, a następnie do dwóch niezależnych recenzentów zewnętrznych.

 

Harmonogram publikacji

Do 30 maja i do 30 listopada.

 

Polityka Open Access

Czasopismo jest udostępniane na zasadach Open Access, oznacza to wolny, bezpłatny, powszechny, trwały i szybki dostęp do publikacji elektronicznych o treści naukowej i edukacyjnej zawartych w niniejszym czasopiśmie. Każdy użytkownik sieci ma prawo czytać, kopiować, drukować, rozpowszechniać, indeksować, cytować i przeszukiwać zasoby otwarte, w tym pełne teksty artykułów, raportów z badań, materiałów konferencyjnych, wykładów akademickich i książek opublikowanych w modelu Open Access. Użytkownik korzysta z materiałów bez ograniczeń finansowych, prawnych i technicznych, przy zachowaniu praw autorskich. 

ccby

 

Lista recenzentów

Recenzenci w roku 2015

  1. Prof. dr hab. Czesław Kossakowski
  2. Prof. dr hab. Marzanna Zaorska
  3. Prof. dr hab. Stefan Kwiatkowski
  4. Prof. dr hab. Dariusz Doliński
  5. Prof. dr hab. Teresa Rzepa
  6. Dr hab. Agata Popławska
  7. Dr hab. Katarzyna Markiewicz
  8. Prof. dr hab. Irena Pufal-Struzik
  9. Dr hab. Urszula Szuścik
  10. Dr hab. Józef Bednarek

Recenzenci w roku 2016

  1. Andrzej Bogaj
  2. Małgorzata Gocman
  3. Joanna Jemielnik
  4. Krzysztof Kostrzewa
  5. Stefan M. Kwiatkowski
  6. Wiesława Limont
  7. Irena Pufal-Struzik
  8. Teresa Rzepa
  9. Elżbieta Sałata
  10. Janusz Ślusarski
  11. Urszula Szuścik

Recenzenci w roku 2017

  1. Agata Błachnio
  2. Agata Malecha
  3. Agnieszka Fudali-Czyż
  4. Agnieszka Kulik
  5. Andrzej Bogaj
  6. Anita Całek
  7. Anna Andrzejewska
  8. Anna Weissbrot-Koziarska
  9. Beata Szluz
  10. Beata Zarzycka
  11. Dariusz Krok
  12. Elżbieta Rydz
  13. Elżbieta Sałata
  14. Elżbieta Talik
  15. Emilia Potembska
  16. Iwona Ulfik-Jaworska
  17. Jarosław Piotrowski
  18. Józef Bednarek
  19. Krzysztof Kostrzewa
  20. Magdalena Żemojtel-Piotrowska
  21. Małgorzata Gocman
  22. Marta Kubiszyn
  23. Stefan Kwiatkowski
  24. Teresa Rzepa
  25. Tomasz Jankowski
  26. Urszula Szuścik
  27. Wiesława Limont

 

Zadania Rady Naukowej

Rada Naukowa Czasopisma jest organem opiniodawczo-doradczym redaktora naczelnego. Do zadań Rady Naukowej i jej członków należy w szczególności:

a)  czuwanie nad poziomem merytorycznym czasopisma;

b)  wyznaczanie w porozumieniu z redakcją kierunków i obszarów badań podejmowanych przez autorów tekstów w ramach poszczególnych numerów tematycznych;

c)  promocja czasopisma w krajowym i międzynarodowym środowisku naukowym.

 

Etyka publikacji i polityka wobec naruszeń etyki

Redakcja Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio J Paedagogia-Pyschologia dba o najwyższą jakość oraz rzetelność prac ukazujących się na łamach czasopisma. Podejmuje działania na rzecz utrzymania standardów etycznych dla prac naukowych, jak również podejmuje wszelkie właściwe środki przeciwko nadużyciom w publikacjach naukowych. Redakcja czasopisma popiera i respektuje zasady przejrzystości i dobrych praktyk określone przez Komisję Etyki Publikacji (COPE).

Redakcja

  1. Redakcja czasopisma Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio J Paedagogia-Pyschologia w przypadku publikacji wieloautorskich wymaga określenia wkładu poszczególnych osób w powstanie tekstu. W powyższej sytuacji w odniesieniu do każdego z autorów należy wskazać afiliację, procent udziału pracy twórczej nad tekstem artykułu oraz rolę autora w tworzeniu artykułu .
  2. Redakcja czasopisma Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio J Paedagogia-Pyschologia dokumentuje wszelkie przejawy nierzetelności naukowej, w szczególności naruszania zasad etyki w nauce.
  3. Redakcja jako przejaw nierzetelności naukowej traktuje w szczególności tzw. Ghostwriting i Guest Authorship (Z „ghostwriting” mamy do czynienia wówczas, gdy ktoś wniósł istotny wkład w powstanie publikacji, bez ujawnienia swojego udziału jako jeden z autorów lub bez wymienienia jego roli w podziękowaniach zamieszczonych w publikacji. Z „guest authorship” („honorary authorship”) mamy do czynienia wówczas, gdy udział autora jest znikomy lub w ogóle nie miał miejsca, a pomimo to jest autorem/współautorem publikacji).
  4. Wszystkie wykryte przez redakcję przejawy nierzetelności naukowej będą ujawniane i notyfikowane właściwym podmiotom, w szczególności instytucjom, które zatrudniają autora oraz stowarzyszeniom naukowym i wydawniczym.

Recenzenci

Wyznaczani recenzenci mają gwarantować niezależność i brak konfliktu interesów w relacji recenzent – autor, co oznacza brak bezpośredniej relacji osobistej, stosunku zależności zawodowej oraz bezpośredniej współpracy naukowej w okresie dwóch lat poprzedzających przygotowanie recenzji. Jeżeli recenzent domniemuje tożsamość autora artykułu i istnieje potencjalny konflikt interesów, niezwłocznie informuje o tym fakcie redakcję czasopisma.

Autorzy

  1. Publikacje zgłaszane do czasopisma Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska. Sectio J Paedagogia-Pyschologia powinny być oryginalne, rzetelne, obiektywne oraz odpowiadać tematyce czasopisma.
  2. Autorzy nadesłanych tekstów zobowiązani są dołączyć Oświadczenie Autora obejmujące zapewnienie oryginalności artykułu, kryteriów autorstwa, rzetelności zawartych danych, braku istnienia konfliktu interesów oraz praw autorskich.
  3. Autorzy zobligowani są przestrzegać międzynarodowych przepisów dotyczących praw autorskich do tekstów, grafiki i innych materiałów zawartych w nadesłanych tekstach.  W przypadku zidentyfikowania plagiatu czasopismo będzie postępować zgodnie z wytycznymi COPE przeciwko plagiatowi (wytyczne plagiatu COPE ).

 

Indeksowanie w bazach

Erih Plus