La formation des habitudes et des compétences en écrit créatif des étudiants en philologies et néophilologies

Zoja Kuca

Abstract


The present article is devoted to the consideration of a current and extremely popular in both the United States and Europe subject: "creative writing". Researchers say that if the ability to think and write creatively was developed in the native tongue, the learner should not have any problem with the transfer of this ability onto a foreign language. Creative writing is not only a perfect way of mastering foreign languages, but it is also great fun and even a therapy. In the article there have been suggested exercises which develop imagination, creativity as well as ready tasks of "creative writing".

Keywords


creative writing; foreign language study; university education

References


Акимова М., Психологическая диагностика. http://www.psyarticles.ru/view_post.php?id=350, информация от 28.12.14.

Исследование креативности, http://do.gendocs.ru/docs/index-13678.html, информация от 28.12.14.

Kozieł R., Pisanie kreatywne jako element pracy z tekstem literackim na lekcji języka obcego. PDF. http://spnjo.polsl.pl/konferencja/materialy/referaty/koziel.pdf, информация от 28.12.14.

Sładkiewicz Ż., (2010): Принципы и методы формирования коммуникативной компетенции студентов-русистов, [в:] Nauczanie języka rosyjskiego studentów filologii rosyjskiej. red. Rycyk-Sztajdel H., Szaszkowa S., Lublin: Wydawnictwo UMCS, с. 183-193.

Tomczuk D., (2007): Ćwiczenia służące rozwijaniu sprawności kreatywnego pisania w nauczaniu języka obcego. „Języki Obce w Szkole”, nr. 5/2007, listopadgrudzień, Warszawa: Wydawnictwo Centralnego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, c. 42-46.

Wrycza-Bekier J., (2011): Szkoła twórczego pisania, Gliwice: Wydawnictwo Helion.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lsmll.2015.39.2.142
Data publikacji: 2016-03-31 09:33:49
Data złożenia artykułu: 2016-03-30 12:44:17

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Zoja Kuca

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.