Zachowanie przedsiębiorstw w procesach globalizacji – nowe modele biznesu

Aniela Styś, Stanisław Styś

Streszczenie w języku polskim


Autorzy opracowania podjęli próbę określenia znaczenia i charakteru zachowań przedsiębiorstw w kontekście dokonujących się zmian otoczenia, wywołanych zwłaszcza procesami globalizacji. W artykule podkreślono złożoność i dynamikę tych zmian oraz konieczność dostosowania decyzji menedżerów do ich tempa i zakresu, co tworzy nowy model biznesu i jest istotnym czynnikiem sukcesu przedsiębiorstw.

Słowa kluczowe


przedsiębiorstwo; globalizacja; czynniki sukcesu

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Drucker P., Myśli przewodnie, MTBiznes sp. z o.o., Warszawa 2008, p. 364

Goldsmith M., Greenberg C.L., Robertson A., Hu-Chan M., Globalni liderzy. Kolejna generacja, Wyd. MTBiznes Sp. z o.o. Warszawa 2007

Gonzales-Benito O., Munoz-Gallego P.A., Garcia-Zamora E., Entrepreneurship and market orientation as determinants of innovation: the role of business size, International Journal of Innovation Management 2015, vol. 19 No 4.

Haber A., K. Polak K., Polskie spojrzenie na przedsiębiorczość, Harvard Business Review (Poland) 2011 (November)

Kotler Ph., Jatusripitak S., S.Maesincee S., The Marketing of Nation. A Strategic Aproach of Building National Wealth, The Gree Press, New York 1997

Kumar V., Jones E., Venkatesan R., Leone R.P., Is market orientation a Source of Sustainable Competitive Advantage or Simply the Cost of Competing?, Journal of Marketing 2011, vol. 75 (March)

Lista "Rzeczpospolita 500" ed. 2016, 29.04.2016.

Mintzberg H., The strategy concept 1: Five Ps for strategy, California Management Review” 1987, June 30, p. 11–24

Rogers M., Networks, firm size and innovation, Small Business Economics 2004, vol. 22 No 2, p. 141–153

Styś A., D. Borowiec D., Procesy globalizacji i ich implikacje dla marketingu, [in:] Zmiany w otoczeniu marketingowym podmiotów rynku w Polsce, AE Wrocław 1999

Verhoef P.C., Leeflang P.S.H., Understanding the Marketing Departments. Influence within the firm, Journal of Marketing 2009, vol. 3 (March)




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/h.2017.51.2.237
Data publikacji: 2017-08-16 10:52:29
Data złożenia artykułu: 2017-03-01 08:49:17

Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2017 Aniela Styś

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.