Sprzedaż wysyłkowa towarów konsumenckich w świetle unijnych dyrektyw oraz prawa krajowego
Streszczenie w języku polskim
Jednym z następstw wynikających z przystąpienia do Unii Europejskiej jest kreowanie przez organy państw Unii Europejskiej wspólnotowego prawa konsumenckiego. W tym obszarze istotnym zagadnieniem jest przyjęcie nowej dyrektywy o prawach konsumenckich 2011/83/UE. Obecnie bowiem w poszczególnych krajach członkowskich UE zauważalna jest tendencja wzrostu sprzedaży na odległość wewnątrz kraju przy jednoczesnym niezmienionym poziomie sprzedaży na poziomie transgranicznym. Akt prawny ma więc stanowić kompromis pomiędzy zwiększeniem poziomu ochrony konsumentów w UE, a dążeniem przedsiębiorców do ujednolicania zasad zawierania umów. W poniższym artykule zostanie więc przedstawiona problematyka wpływu dyrektywy 2011/83/UE na ustawodawstwo krajowe dotyczące sprzedaży dóbr konsumenckich na odległość. W duchu harmonizacji zupełnej, dyrektywa dokonuje zmian w szczególności w zakresie terminu odstąpienia od umowy, ponoszenia kosztów przesyłki przez sprzedawcę, czy też zwiększenia obowiązków informacyjnych przedsiębiorcy.
Pełny tekst:
PDF (English)DOI: http://dx.doi.org/10.17951/szn.2014.17.25.29
Data publikacji: 2015-05-22 11:18:04
Data złożenia artykułu: 2015-04-22 10:28:04
Statystyki
Widoczność abstraktów - 596
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 0
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2015 Studenckie Zeszyty Naukowe
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.