Podejście Reggio Emilia… tysiąc języków

Bernadet Tijnagel-Schoenaker

Streszczenie w języku polskim


Dziecko ma setki możliwości odkrywania świata: rysowanie, ekspresja muzyczna, malowanie, modelowanie z gliny, taniec, konstruowanie, płacz, bawienie się cieniami. Szacunek dla talentów dziecka i sposobu, w jaki rozwija się, jest punktem wyjścia charakteryzowanego w pracy podejścia. Zależy ono od dorosłych, którzy oferują bogate środowisko, możliwości i materiały oraz tworzą sytuacje, które pozwalają dzieciom wykorzystywać organizowane możliwości. Reggio Emilia zwraca uwagę na wszystkie języki dziecka i wsparcie nawet wówczas, gdy dzieci dorastają.


Słowa kluczowe


podejście Reggio Emilia; edukacja dzieci

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Berg M., Ciaccia G., Nijsse M., Tijnagel B. (1997), Een andere benadering van Het Jonge Kind. Europese verkenningen. Alkmaar: Europees Platform voor het nederlands Onderwijs.

Ceppi G., Zini M. (1998), Children, Spaces, Relations. Metaproject for an Environment for Young Children. Milan: Domus Academy Research Center.

Edwards C., Gandini L., Forman G. (eds.) (1998), The Hundred Languages of Children. London: Ablex Publishing Corporation.

Filippini T., Giudici C., Vecchi V. (2008), Dialogues with Places. Reggio Emilia: Reggio Children. srl.

Giudici C., Rinaldi C. (2001), Making Learning Visible. Children as Individual and Group Learners. Reggio Emilia: Reggio Children srl.

Katz L., Cesarone B. (1995), Reflections on the Reggio Emilia Approach. Perspectives from ERIC/ EECE: A Monograph Series. Bergamo: Edizioni junior srl.

Tijnagel B. (2013), The Reggio Emilia Approach. An Inspiration for Good and Sustainable Educa¬tion in a Rapidly Changing and Multicultural Society. Arnhem: HAN University of Applied Sciences.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/pe.2017.1.139
Data publikacji: 2018-01-15 08:17:03
Data złożenia artykułu: 2018-01-15 08:02:13


Statystyki

Widoczność abstraktów - 273
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 248

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2018 Bernadet Tijnagel-Schoenaker

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.