Teatr Forum – teatr zmiany społecznej

Kamila Witerska

Streszczenie w języku polskim


Teatr Forum to teatr uciśnionych. Pokazuje człowieka w opresji i podejmuje próbę uwolnienia go z niej. Jest to teatr interaktywny, w którym widz wchodzi w rolę aktora i podejmuje działanie. Referat przedstawia próbę zmierzenia się z Teatrem Forum zaadresowanym do młodzieży w wieku 15–25 lat robiącej przysłowiowe „nic”, określanej terminem NE - ETS . Termin ten, oznaczający w języku angielskim Not in Education, Employment or Training, dotyczy młodych ludzi niezaangażowanych w życie społeczne, a tym samym pozbawionych możliwości samorealizacji.

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Act Your Job. http://www.actyourjob.eu/

Boal A. (2002). Games for Actors and Non-actors. Routledge, London–New York.

Boal A. (2008). Theatre of the Oppressed. Pluto Press, London.

Boal A. (2009). World Theatre Day – International Message, 27th March 2009. http://wtd 09.wordpress.com/2009/02/26/the-2009-world-theatre-day-inernational-message/

Eurofound (2012). NEETs – Young people not in employment, education or training: Characteristics, costs and policy responses in Europe. Publications Office of the European Union, Luxembourg.

Eurostat (2001). Young people – education and employment patterns. http://epp. eurostat.ec.europa.eu/statistics_explained/index.php/Young_people_- education_ and_employment_patterns (dostęp: październik 2011).

Furlong A. (2006). ‘Not a very NEET solution: Representing problematic labour market transitions among early school-leavers’. „Work, Employment and Society”, vol. 20, pp. 553–569.

Furlong A. (2007). The zone of precariety and discourses of vulnerability: NEET in the UK. „Journal of Social Sciences and Humanities”, no. 381, pp. 101–121.

Goffman E. (2000). Człowiek w teatrze życia codziennego. Wyd. KR , Warszawa.

Jackson A. (1991). Translator’s introduction to the first edition. W: A. Boal (2002). Games for Actors and Non-actors. Routledge, London–New York.

Social Exclusion Unit (1999). Bridging the gap: New opportunities for 16–18 year -olds not in education, employment or training. Stationery Office, London.

Williamson H. (1997). ‘Status Zer0, youth and the “underclass”: Some considerations’. W: R. MacDonald (red.). Youth, the ‘underclass’ and social exclusion. Routledge, London.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2014.33.0.220
Data publikacji: 2015-05-19 11:24:08
Data złożenia artykułu: 2015-04-20 11:09:25


Statystyki


Widoczność abstraktów - 762
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 443

Wskaźniki





Prawa autorskie (c) 2015 Lubelski Rocznik Pedagogiczny

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.