Od relacji mistrz-doktorant do współpracy naukowej

Bogusław Śliwerski

Streszczenie w języku polskim


Treścią artykułu jest autobiograficzne wspomnienie kilkudziesięcioletniej współpracy z wybitnym uczonym – profesorem Mieczysławem Łobockim. Celem mozaikowej narracji jest wzbogacenie wiedzy o akademickich losach ucznia i mistrza, które ewoluowały ku wzajemnej współpracy. Tekst zawiera też kopie korespondencji, która nie była dotychczas przedmiotem publikacji i analizy.

 


Słowa kluczowe


autobiografia, pedagogika, Mieczysław Łobocki, samorządność, samowychowanie, współpraca naukowa

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Adamski F. (1971). Determinanty aktywności społecznej. Porównawcze Studium socjologiczne zbiorowości instruktorów ZHP, Warszawa.

Burska J., Jaskot K., Zürn M. (1972). Metodyka pracy z zespołem harcerskim. Warszawa.

Fietkiewicz O. (red.) (1988). Leksykon Harcerstwa. Warszawa.

Kozielecki J. (1980). Koncepcje psychologiczne człowieka, wydanie poprawione i rozszerzone, Warszawa.

Łobocki M. (1974). Wychowawcze problemy pracy i życia harcerzy, Lublin.

Łobocki M. (1985). Wychowanie w klasie szkolnej, Warszawa.

Łobocki M. (1993). Pedagogika wobec wartości, W: Kontestacje pedagogiczne, red. B. Śliwerski, Kraków, s. 125-135.

Łobocki M. (1994). Wstęp, W: Psychologia humanistyczna a wychowanie, red. M. Łobocki. Lublin.

Łobocki M. (2004a). Wybrane problemy wychowania (nadal aktualne), Lublin.

Łobocki M. (2004b). Teoria wychowania w zarysie, Kraków.

Muszyński H. (red.) (1984). Podstawy wychowania w ZHP, Bydgoszcz.

Rosin M. (1982). Poradnictwo wychowawcze w działalności Harcerskiej Poradni Programowo-Metodycznej „Impuls-Motywy”, Acta Universitas Wratislaviensis, No 662, s. 289-296.

Śliwerski B. (1979). Umiejętność poznawania. Wywiad z doc. Dr. hab. Mieczysławem Łobockim, „Motywy” nr 38, s. 4.

Śliwerski B. (1983). Spotkania w instruktorskim kręgu, Warszawa.

Śliwerski B. (1998). Współczesne teorie i nurty wychowania, Kraków.

Śliwerski B. (2009). Współczesna myśl pedagogiczna. Znaczenia. Klasyfikacje. Badania, Kraków.

Śliwerski B. (2010). Teoretyczne i empiryczne podstawy samowychowania, Kraków.

Śliwerski B. (2013). Diagnoza uspołecznienia publicznego szkolnictwa III RP w gorsecie centralizmu, Kraków.

Śliwerski B. (2016). Harcerstwo źródłem pedagogicznej pasji, Kraków.

Śliwerski B. (2017). Meblowanie szkolnej demokracji, Warszawa.

Śliwerski B. (2018). Pedagogia harcerskiego wychowania, Kraków.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2023.42.3.203-216
Data publikacji: 2023-11-30 15:08:38
Data złożenia artykułu: 2023-08-23 15:28:52


Statystyki


Widoczność abstraktów - 514
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 219

Wskaźniki





Prawa autorskie (c) 2023 Bogusław Śliwerski

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.