Modern Student in the World of Mobile Devices

Grzegorz Kiedrowicz

Abstract


The content of the study is to assess the use of the latest mobile devices associated with IT for the modern student. School system is in constant state of flux. The majority of teachers focus on the traditional presentation and enforcement of knowledge and skills, while the majority of students benefit greatly from the knowledge available virtually. It leads to the considerable gap and makes mutual communication and understanding more difficult.The same problems also occur in an academic environment. Research conducted among the students of the University of Technology and Humanities in Radom show the functioning of future teachers in the digital world.


Keywords


mobile devices, student life, education

Full Text:

PDF (Język Polski)

References


Andrzejewski D., 2015, Mobilny uczeń – mobilny nauczyciel, czyli po co szkole technologia. W: J. Morbitzer, D. Morańska, E. Musiał (red.), Człowiek. Media. Edukacja. Dąbrowa Górnicza, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Benedek A., 2014, MINDTHEGAPPTM: Connecting Global Educators and Mobile Learners. W: V. Stoffova (red.), New Technologies in Science and Education XXVI. DIDMATTECH 2013. Gyor, University of West Hungary Press.

Izdebska J., 2009, Telefon komórkowy i jego rola w życiu współczesnych dzieci – wyzwaniem dla edukacji medialnej. W: J. Morbitzer (red.), Komputer w edukacji, 19. ogólnopolskie sympozjum naukowe. Kraków, Katedra Technologii i Mediów Edukacyjnych Uniwersytetu Pedagogicznego.

Kołodziejczyk W., Polak M., 2011, Jak będzie zmieniać się edukacja? Wyzwania dla polskiej szkoły i ucznia. Warszawa, Instytut Obywatelski.

Kupidura T., Oparcik W., 2010, M-learning. W: H. Bednarczyk, E. Sałata (red.), Education and Technology. Edukacja i technika. Radom, Politechnika Radomska.

Mamroł A., 2014, Telefon komórkowy – szanse i zagrożenia w edukacji uczniów szkół gimnazjalnych. W: K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Aspekty edukacji szkolnej. Sosnowiec, Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Musiał E., 2015, Media społecznościowe – narzędzie ucznia cyfrowej szkoły. W: K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Role nauczyciela w edukacji szkolnej. Sosnowiec, Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Musiał E., 2015, Rozpoznanie potrzeb edukacyjnych cyfrowych tubylców. W: K. Denek, A. Kamińska, P. Oleśniewicz (red.), Edukacja jutra. Nowe technologie w kształceniu. Sosnowiec, Oficyna Wydawnicza Humanitas.

Penkowska G., 2015, E-learning w dobie MOOC’s. W: J. Morbitzer, D. Morańska, E. Musiał (red.), Człowiek. Media. Edukacja. Dąbrowa Górnicza, Wyższa Szkoła Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

Pulak I., 2010, Wirtualne społeczności edukacyjne jako przestrzeń działań nauczyciela i ucznia. W: H. Bednarczyk, E. Sałata (red.), Education and Technology. Edukacja i technika. Radom, Politechnika Radomska.

Ziębakowska-Cecot K., 2009, Rozwój społeczeństwa informacyjnego a kompetencje nauczycieli. W: E. Sałata (red.), Problemy dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli. Radom, Politechnika Radomska.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/lrp.2017.36.4.49
Date of publication: 2018-08-20 07:35:19
Date of submission: 2016-12-31 16:37:04


Statistics


Total abstract view - 1139
Downloads (from 2020-06-17) - PDF (Język Polski) - 610

Indicators





Copyright (c) 2018 Grzegorz Kiedrowicz

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.