Rechercher


 
Numéro Titre
 
Vol. 9 (2024) Okruchy egzystencji na płótnie i na papierze. O spotkaniach z trzema obrazami Caravaggia oraz innych polonistycznych inspiracjach Résumé
Karolina Kwak
 
Vol. 9 (2024) O umieraniu ciała i obumieraniu ducha. „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły Résumé
Paweł Sporek
 
Vol. 8 (2023) Motyw samotności we współczesnej literaturze dziecięco-młodzieżowej poświęconej migracjom zarobkowym Résumé
Justyna Zając
 
Vol. 8 (2023) O pożytkach badań posthumanistycznych dla dydaktyki polonistycznej Résumé
Maciej Wróblewski
 
Vol. 8 (2023) Poeci i znawcy literatury. O edukacyjnych walorach dialogów Czesława Miłosza i Tomasa Venclovy oraz Tadeusza Różewicza i Karla Dedeciusa Résumé
Danuta Łazarska
 
Vol. 8 (2023) Co matematyka ma do zaoferowania humaniście? Słów kilka o matematyce i jej nauczaniu Résumé
Tomasz Szarek
 
Vol. 9 (2024) Woda i ziemia, czyli o tekstach Tomasa Venclovy i ich roli w kształceniu literacko-kulturowym uczniów liceum Résumé
Danuta Łazarska
 
Vol. 9 (2024) Przeciw zgodzie na Nieobecność, czyli o władzy literatury Résumé
Grażyna B. Tomaszewska
 
Vol. 2 (2017) Проблема передачи эмоций в переводах литературы для детей Résumé
Edyta Manasterska-Wiącek
 
Vol. 3 (2018) Literatura jako „głos Innego” w przestrzeni edukacyjnej Résumé
Iwona Morawska
 
Vol. 5 (2020) Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie Résumé
Ewa Ogłoza
 
Vol. 5 (2020) Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska Résumé
Wioletta Żórawska
 
Vol. 5 (2020) Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature Résumé  PDF (English)
Ivana Pondelíková (Styková)
 
Vol. 6 (2021) Traumatyzować czy tabuizować? Narracje holokaustowe w literaturze dziecięcej Résumé
Krzysztof Rybak
 
Vol. 6 (2021) Klasyka literatury dziecięcej. Definicje – ideologie – koncepcje teoretyczne Résumé
Maciej Skowera
 
Vol. 6 (2021) Literatura jako nauka pomocnicza w nauczaniu geografii Résumé
Ireneusz Gielata
 
Vol. 6 (2021) Możliwości terapeutyczne literatury dla dzieci i młodzieży w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Résumé
Dorota Karkut
 
Vol. 6 (2021) Multiplikowanie adresata utworów intencjonalnie skierowanych do młodego odbiorcy – szansa czy zagrożenie? W kontekście książki Hanny Dymel-Trzebiatowskiej „Filozoficzne i translatoryczne wędrówki po Dolinie Muminków” (2019) Résumé
Dorota Michułka
 
Vol. 2 (2017) Emocje negatywne w przekładzie na podstawie Świerszcza za kominem Charlesa Dickensa i jego polskich tłumaczeń Résumé
Anna Dybiec
 
Vol. 6 (2021) Poezja po 1989 roku i jej konteksty w edukacji polonistycznej Résumé
Elżbieta Mazur
 
Vol. 7 (2022) L’expression des émotions par les animaux anthropomorphisés et par les humains en littérature de jeunesse : une étude comparative de quelques albums Résumé  PDF
Anne-Marie Dionne
 
Vol. 7 (2022) Wobec „Pana Tadeusza”. Z uczniowskiej recepcji Résumé
Sandra Kaszubowska
 
Vol. 6 (2021) Konstrukty wolności w literaturze dziecięcej na przykładzie twórczości Tiny Oziewicz Résumé
Magdalena Kuczaba-Flisak
 
1 - 23 de 23 éléments

Pistes de recherche :

  • Les termes de recherche sont insensibles à la casse
  • Les noms communs sont ignorés
  • Par défaut, seulement les articles contenant tous les termes de recherche sont retournés (c.-à-d. ET est implicite)
  • Combiner plusieurs mots avec OU pour trouver l'un ou l'autre terme, c.-à-d. éducation OU recherche
  • Utiliser des parenthèses pour faire une recherche plus complexe, c.-à-d. archive ((revue OU conférence) SAUF thèses)
  • Rechercher une phrase exacte en la mettant entre guillemets, c.-à-d. "Publication en accès libre"
  • Exclure un mot en le préfixant avec - ou SAUF, c.-à-d. en ligne -politiques ou en ligne SAUF politiques
  • Utiliser * comme troncature dans un terme pour y faire correspondre toute séquence de caractères, c.-à-d. soci* moralité feront apparaître les documents contenant « sociologique » ou « socialisme »