|
Numéro |
Titre |
|
Vol. 9 (2024) |
Okruchy egzystencji na płótnie i na papierze. O spotkaniach z trzema obrazami Caravaggia oraz innych polonistycznych inspiracjach |
Résumé
|
Karolina Kwak |
|
Vol. 9 (2024) |
O umieraniu ciała i obumieraniu ducha. „Jak nie zabiłem swojego ojca i jak bardzo tego żałuję” Mateusza Pakuły |
Résumé
|
Paweł Sporek |
|
Vol. 8 (2023) |
Motyw samotności we współczesnej literaturze dziecięco-młodzieżowej poświęconej migracjom zarobkowym |
Résumé
|
Justyna Zając |
|
Vol. 8 (2023) |
O pożytkach badań posthumanistycznych dla dydaktyki polonistycznej |
Résumé
|
Maciej Wróblewski |
|
Vol. 8 (2023) |
Poeci i znawcy literatury. O edukacyjnych walorach dialogów Czesława Miłosza i Tomasa Venclovy oraz Tadeusza Różewicza i Karla Dedeciusa |
Résumé
|
Danuta Łazarska |
|
Vol. 8 (2023) |
Co matematyka ma do zaoferowania humaniście? Słów kilka o matematyce i jej nauczaniu |
Résumé
|
Tomasz Szarek |
|
Vol. 9 (2024) |
Woda i ziemia, czyli o tekstach Tomasa Venclovy i ich roli w kształceniu literacko-kulturowym uczniów liceum |
Résumé
|
Danuta Łazarska |
|
Vol. 9 (2024) |
Przeciw zgodzie na Nieobecność, czyli o władzy literatury |
Résumé
|
Grażyna B. Tomaszewska |
|
Vol. 2 (2017) |
Проблема передачи эмоций в переводах литературы для детей |
Résumé
|
Edyta Manasterska-Wiącek |
|
Vol. 3 (2018) |
Literatura jako „głos Innego” w przestrzeni edukacyjnej |
Résumé
|
Iwona Morawska |
|
Vol. 5 (2020) |
Nurt antropocentryczno-kulturowy w dydaktyce literatury a współczesne antropologie |
Résumé
|
Ewa Ogłoza |
|
Vol. 5 (2020) |
Cyprian Kamil Norwid z perspektywy współczesnej szkolnej recepcji i w odbiorze lokalnego środowiska |
Résumé
|
Wioletta Żórawska |
|
Vol. 5 (2020) |
Exploring Intercultural Differences between East and West throughout Cultural Dimensions and Literature |
Résumé
PDF (English)
|
Ivana Pondelíková (Styková) |
|
Vol. 6 (2021) |
Traumatyzować czy tabuizować? Narracje holokaustowe w literaturze dziecięcej |
Résumé
|
Krzysztof Rybak |
|
Vol. 6 (2021) |
Klasyka literatury dziecięcej. Definicje – ideologie – koncepcje teoretyczne |
Résumé
|
Maciej Skowera |
|
Vol. 6 (2021) |
Literatura jako nauka pomocnicza w nauczaniu geografii |
Résumé
|
Ireneusz Gielata |
|
Vol. 6 (2021) |
Możliwości terapeutyczne literatury dla dzieci i młodzieży w pracy z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych |
Résumé
|
Dorota Karkut |
|
Vol. 6 (2021) |
Multiplikowanie adresata utworów intencjonalnie skierowanych do młodego odbiorcy – szansa czy zagrożenie? W kontekście książki Hanny Dymel-Trzebiatowskiej „Filozoficzne i translatoryczne wędrówki po Dolinie Muminków” (2019) |
Résumé
|
Dorota Michułka |
|
Vol. 2 (2017) |
Emocje negatywne w przekładzie na podstawie Świerszcza za kominem Charlesa Dickensa i jego polskich tłumaczeń |
Résumé
|
Anna Dybiec |
|
Vol. 6 (2021) |
Poezja po 1989 roku i jej konteksty w edukacji polonistycznej |
Résumé
|
Elżbieta Mazur |
|
Vol. 7 (2022) |
L’expression des émotions par les animaux anthropomorphisés et par les humains en littérature de jeunesse : une étude comparative de quelques albums |
Résumé
PDF
|
Anne-Marie Dionne |
|
Vol. 7 (2022) |
Wobec „Pana Tadeusza”. Z uczniowskiej recepcji |
Résumé
|
Sandra Kaszubowska |
|
Vol. 6 (2021) |
Konstrukty wolności w literaturze dziecięcej na przykładzie twórczości Tiny Oziewicz |
Résumé
|
Magdalena Kuczaba-Flisak |
|
1 - 23 de 23 éléments |
|