Festiwale folklorystyczne w aspekcie performatywności folkloru: Joanna Dziadowiec, Festum folkloricum. Performatywność folkloru w kulturze współczesnej. Rzecz o międzykulturowych festiwalach folklorystycznych, Warszawa Narodowe Centrum Kultury, 2016, 600 s.

Katarzyna Smyk

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Milton Singer, Introduction, [w:] Tradition India: Structure and Change, red. M. Singer, Philadelphia 1959.

Richard Schencher, Performatyka: Wstęp, przeł. T. Kubikowski, red. M. Rochowski, Wrocław 2006; tegoż, Performance Theory, New York 1988.

Dell Hymes, Breakthrough into Performance, [w:] Folklore: Performance and Communication, red. D. Ben-Amos, K. S. Goldstein, The Hague 1975.

Victor W. Turner, Teatr w codzienności, codzienność w teatrze, [w:] Antropologia widowisk. Zagadnienia u wybór tekstów, oprac. A. Chałupnik, W. Dudzik, M. Kanabrodzki, L. Kolankiewicz, wstęp i red. L. Kolankiewicz, Warszawa 2005, s. 450-462.

John J. MacAloon, Wstęp: widowiska kulturowe, teoria kultury, [w:] Rytuał, dramat, święto, spektakl. Wstęp do teorii widowiska kulturowego, red. J. J. MacAloon, przekł. K. Przyłuska-Ubranowicz, posłowie do wyd. polskiego W. Dudzik, Warszawa 2009, s. 11-35.

Folklore and Folklife: An Introduction, red. R. M. Dorson, Chicago 1972.

Jean Baudrillard, Symulakry i symulacja, przeł. S. Królak, Warszawa 2005.

Roger Callois, Gry i ludzie, przeł. A. Tatarkiewicz, M. Żurowska, Warszawa 1997.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/et.2017.29.304
Data publikacji: 2017-11-03 08:26:47
Data złożenia artykułu: 2017-07-18 12:15:21


Statystyki


Widoczność abstraktów - 1085
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 522

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2017 Katarzyna Smyk

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.