Search


 
Issue Title
 
Vol 41, No 1 (2022) Developing Transferable Competences of Students - the Self-determination Theory and Challenges of Future Education Abstract  PDF
Tomasz Knopik, Urszula Oszwa
 
Vol 41, No 1 (2022) Educational Experiences of Deafblind Students in Everyday School Life: Research Report Abstract  PDF (Język Polski)
Tomasz Kasprzak
 
Vol 41, No 1 (2022) Observation Worksheet for the Development of Self-regulation of 2- to 3-year-old Children (AOS) Abstract  PDF
Alicja Barbara Potorska
 
Vol 40, No 4 (2021) Distancing From the Past – Longing for the “Heartland”: Reflections on the East German Teachers’ Subjective Perception of the Wende Abstract  PDF
Dobrochna Anna Hildebrandt-Wypych
 
Vol 40, No 4 (2021) Child Learning with a Peer During the Implementation of Development Tasks Abstract  PDF (Język Polski)
Jolanta Andrzejewska, Sabina Guz
 
Vol 40, No 4 (2021) Collaboration of Urban and Rural Mainstream Schools with Special Education Facilities Abstract  PDF (Język Polski)
Zenon Stanisław Gajdzica, Magdalena Bełza-Gajdzica
 
Vol 40, No 4 (2021) A Career Counselor in a Psychological and Pedagogical Counselling Center - Qualifications and Competencies Abstract  PDF (Język Polski)
Joanna Olszewska-Gniadek
 
Vol 40, No 3 (2021) The recognition of a period of studies abroad as a determinant for learning mobility of female students of pedagogy Abstract  PDF (Język Polski)
Mateusz Marciniak
 
Vol 40, No 3 (2021) Education of Children with Borderline Intellectual Functioning - Specificity and Areas of Support Abstract  PDF (Język Polski)
Justyna Śmietańska
 
Vol 40, No 3 (2021) The Child in the Process of Education – Connotations of Styles of Knowledge Acquisition Abstract  PDF (Język Polski)
Rafał Ireneusz Wawer
 
Vol 40, No 3 (2021) Disabled Everyday Life in the Context of the Concept of Social Labeling Abstract  PDF (Język Polski)
Iwona Banach
 
Vol 40, No 2 (2021) Media education teacher Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Julia Nowicka
 
Vol 40, No 2 (2021) Parents and school in the process of education of foster children – the division of responsibility from the perspective of parents. A research report Abstract  PDF (Język Polski)
Urszula Bartnikowska, Katarzyna Ćwirynkało
 
Vol 40, No 1 (2021) The history of value system formation in ukrainian science Abstract  PDF (Język Polski)
Olena Bocharova
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki The status of health pedagogy in Germany - in search of inspiration to strengthen the sub-discipline in the system of educational sciences in Poland Abstract  PDF (Język Polski)
Agnieszka Buczak
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki “I dreamed to become a teacher”. About the motives of choosing the profession of an early school education teacher – research report Abstract  PDF (Język Polski)
Ewa Magdalena Sosnowska-Bielicz
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki The functioning in the borderland and the perception of cultural diversity In the declarations of polish and czech students Abstract  PDF (Język Polski)
Anna Szafrańska
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki Constance of teachers’ beliefs concerning the fulfillment of their professional roles in the changing school in light of empirical research Abstract  PDF (Język Polski)
Agata Popławska
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki Diagnoza preferencji i uzdolnień specjalnych dziecka – opinie badanych nauczycieli Abstract  PDF
Mirosław Kisiel
 
Vol 39, No 4 (2020): Teoretyczne konteksty praktyki pedagogicznej, redakcja naukowa: Dorota Pankowska, Andrzej Chudnicki Identity and social memory from the perspective of intercultural education – based on research conducted among polish and israeli high school students Abstract  PDF (Język Polski)
Joanna Sacharczuk
 
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska Analysis of legal acts regarding home education in Poland – historical approach Abstract  PDF
Maria Racewicz
 
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska Borders and transgressions (in) education Abstract  PDF (Język Polski)
Halina Monika Wróblewska
 
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska Child literature as anarea of early education in a context of a school set books reading list Abstract  PDF (Język Polski)
Alicja Ungeheuer-Gołąb
 
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska Thinking – judgment – responsilibity. Hannah Arendt’s foundation of moral education Abstract  PDF (Język Polski)
Dariusz Stępkowski
 
Vol 39, No 3 (2020): Uwarunkowania przemian w edukacji, redakcja naukowa: Jolanta Andrzejewska Developing key competences in the light of learning theory – the perspective of the teacher and student Abstract  PDF (Język Polski)
Barbara Skałbania
 
76 - 100 of 185 Items << < 1 2 3 4 5 6 7 8 > >> 

Search tips:

  • Search terms are case-insensitive
  • Common words are ignored
  • By default only articles containing all terms in the query are returned (i.e., AND is implied)
  • Combine multiple words with OR to find articles containing either term; e.g., education OR research
  • Use parentheses to create more complex queries; e.g., archive ((journal OR conference) NOT theses)
  • Search for an exact phrase by putting it in quotes; e.g., "open access publishing"
  • Exclude a word by prefixing it with - or NOT; e.g. online -politics or online NOT politics
  • Use * in a term as a wildcard to match any sequence of characters; e.g., soci* morality would match documents containing "sociological" or "societal"