Numer | Tytuł | |
Vol 36 (2024) | Typy danych a koherencja semantyczna definicji kognitywnej (przykład polskiej ojczyzny) | Streszczenie w języku polskim PDF |
Stanisława Niebrzegowska-Bartmińska | ||
Vol 36 (2024) | Kto jest szczupakiem w czeskim stawie? Metafora pojęciowa polityka to staw w czeskim dyskursie politycznym | Streszczenie w języku polskim |
Ekaterina Rycheva | ||
Vol 36 (2024) | Obraz nienawiści w polszczyźnie (w świetle danych leksykograficznych) | Streszczenie w języku polskim PDF |
Marta Nowosad-Bakalarczyk | ||
Vol 29 (2017) | Jakie dane są relewantne etnolingwistycznie? | Streszczenie w języku polskim PDF |
Stanisława Niebrzegowska-Bartmińska | ||
Vol 25 (2013) | Projekt badawczy (ETNO) EUROJOS a program etnolingwistyki kognitywnej | Streszczenie w języku polskim PDF |
Stanisława Niebrzegowska-Bartmińska | ||
Vol 27 (2015) | Czeskie Vánoce ‘Boże Narodzenie’ w perspektywie etnolingwistycznej (czeskie wartości i słowa klucze) | Streszczenie w języku polskim |
Irena Vanková | ||
Vol 27 (2015) | O konieczności uwzględniania danych tekstowych w rekonstrukcji językowych obrazów kategorii pojęciowych | Streszczenie w języku polskim |
Przemysław Łozowski, Anna Włodarczyk-Stachurska | ||
Vol 30 (2018) | Lubelska etnolingwistyka kognitywna a anglojęzyczna lingwistyka kulturowa. Wybrane problemy | Streszczenie w języku polskim PDF |
Adam Głaz | ||
Vol 32 (2020) | Śladami Yakova Malkiela: etymologia z tekstem, tekst z kontekstem | Streszczenie w języku polskim PDF |
Przemysław Łozowski | ||
Vol 33 (2021) | Rola badań ankietowych w rekonstrukcji językowo-kulturowego obrazu szacunku we współczesnej polszczyźnie | Streszczenie w języku polskim PDF |
Sylwia Katarzyna Gierczak | ||
Vol 34 (2022) | Estoński bóg grzmotu Pikne – próba definicji kognitywnej | Streszczenie w języku polskim |
Giuliano Gajetti | ||
Vol 35 (2023) | Wschód słońca w kontekście dyskusji o niedosłowności znaczeń w metaforze i metonimii | Streszczenie w języku polskim PDF |
Przemysław Łozowski | ||
1 - 12 z 12 elementów |
Wskazówki:
- Wielkość znaków nie ma znaczenia
- Spójniki są ignorowane
- Wyszukaj dokładne wyrażenie przez umieszczenie go w cudzyszłowie, np. "Dolnośląska Szkoła Wyższa"
- Wyklucz wyrażenie poprzedzając je znakiem -.