Szkolenie nauczycieli języków obcych w Azji Wschodniej w związku z pandemią COVID-19

Nataliia Paziura

Streszczenie w języku polskim


W artykule opisano doświadczenia krajów Azji Wschodniej w kształceniu nauczycieli języków obcych w trzech celach. Pierwszym z nich jest włączenie zasad i wartości wielokulturowego świata do programu nauczania na uniwersytetach. Drugi cel odnosi się do pytania, w jaki sposób wyszkolić odpowiednią liczbę wysoko wykwalifikowanych nauczycieli języków obcych, posiadających niezbędną wiedzę i umiejętności, aby przygotować studentów do życia w globalnym świecie oraz przyczynić się do rozwoju gospodarki światowej i krajowej. Trzeci cel obejmuje badanie, którego celem jest określenie tego, jak stosować aktywne metodologie w nauczaniu języków obcych i zapewnić studentom aktywne narzędzia nauczania na odległość, aby poprawić i zagwarantować jakość procesu nauczania–uczenia się. Doświadczenia krajów Azji Wschodniej pokazują potencjał kształcenia na odległość dla rozwoju kompetencji przekrojowych oraz zdolności studentów do projektowania i rozwiązywania złożonych problemów z kreatywnością i znajomością realiów społecznych i zawodowych. W artykule ukazano zalety metod i technik kształcenia na odległość, które zakładają połączoną odpowiedzialność studentów i nauczycieli w generowaniu wiedzy sprzyjającej ich rozwojowi zawodowemu jako nauczycieli języków obcych, odpowiadających potrzebom wynikającym ze zmian zachodzących w zglobalizowanym świecie.


Słowa kluczowe


COVID-19; nauczanie języków obcych online; społeczność wirtualna; informacja zwrotna; pandemia; innowacje w nauczaniu; Azja Wschodnia

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


Literature

Alptekin, C. (2002). Towards Intercultural Communicative Competence in ELT. ELT Journal, 56(1), 57–64. DOI: https://doi.org/10.1093/elt/56.1.57

Brown, D. (2000). Principles of Language Teaching and Learning. San Francisco: Longman.

Cohen, L. (2010). Teachers in the News: A Critical Analysis of One US Newspaper’s Discourse on Education 2006–2007. Discourse: Studies in the Cultural Politics of Education, 31(1), 105–119. DOI: https://doi.org/10.1080/01596300903465450

Crystal, D. (1997). English as a Global Language. Cambridge – New York: Cambridge University Press.

Gass, S. (1997). Input, Interaction, and the Second Language Learner. Mahwah: Lawrence Erlbaum.

Hakki Mirici, I. (2008). Training EFL/ESL Teachers for a Peaceful Asia-Pacifi Region. Asia Pacific Education Review, 9(3), 344–354.

Kirkpatrick, A. (2007). Teaching English Across Cultures: What Do English Language Teachers Need to Know to Know How to Teach English. English Australia Journal, 23(2), 20–36.

Little, D., Brammerts, H. (1996). A Guide to Language Learning in Tandem via the Internet. Dublin: Trinity College, Centre for Language and Communication Studies.

Lord, G., Lomicka, L. (2007). Foreign Language Teacher Preparation and Asynchronous CMC: Promoting Reflctive Teaching. Journal of Technology & Teacher Education, 15(4), 513–532.

Mirici, I.H., İlter, B.G., Er, S., Saka, Ö., Aksu, B. (2004). How Much Peace Education through ELT Course Books?. Proceedings of the World Council for Curriculum and Instruction: 11th Triennial World Conference on Educating for a World View. Wollongong: WCCI.

Nguyen, H.T.M. (2009). An Experimental Application of the Problem-Posing Approach for English Language Teaching in Vietnam. In T. Steward (Ed.), Insights on Teaching Speaking in TESOL (pp. 79–90). Virginia: TESOL.

Nunan, D. (2003). The Impact of English as a Global Language on Educational Policies and Practices in the Asia-Pacifi Region. TESOL Quarterly, 37(4), 589–613. DOI: https://doi.org/10.2307/3588214

Obaidul Hamid, M. (2016). Globalization, English Language Policy, and Teacher Agency: Focus on Asia. The International Education Journal: Comparative Perspectives, 15(1), 26–44.

Rollinson, P. (2005). Using Peer Feedback in the ESL Writing Class. ELT Journal, 59(1), 23–30. DOI: https://doi.org/10.1093/elt/cci00

Sekar Diasti, K., Kuswandono, P. (2020). “Thriving through Reflcting”: Current Perspective on Teacher Professional Development Research in Asia Context. Journal of English Teaching, 6(3), 203–211. DOI: https://doi.org/10.33541/jet.v6i3.1981

Shrum, L.S., Glisan, E.W. (2005). Teacher’s Handbook. Contextualized Language Instruction. Boston: Thomson.

Swain, M. (2000). The Output Hypothesis and Beyond: Mediating Acquisition through Collaborative Dialogue. In J.P. Lantolf (Ed.), Sociocultural Theory and Second Language Learning (pp. 97–114). Oxford: Oxford University Press.

Zheng, H., Zhang, L. (2021). Online Training of Prospective Language Teachers: Exploring a New Model. In N. Radić, А. Atabekova, M. Freddi, J. Schmied (Eds.), The World Universities’ Response to COVID-19: Remote Online Language Teaching (pp. 199–214). Research-publishing.net. DOI: https://doi.org/10.14705/rpnet.2021.52.1273

Netography

Free Chinese Lessons. (2021). How Many Foreigners Are Learning Chinese?. Retrieved from: https://www.freechineselessons.com/blog/how-many-foreigners-are-learning-chinese/ (access: 1.01.2021).

Straits Times. (2012). 2 in 3 Malaysian Teachers, Students Are Not Proficient in English: Survey. Retrieved from: http://www.straitstimes.com/breaking-news/asia-news-network/story/2-3-msian-teachers-students-not-profiient-english-survey-2012 (access: 18.06.2021).




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2022.35.1.105-114
Data publikacji: 2022-04-29 12:29:59
Data złożenia artykułu: 2022-02-21 08:34:32


Statystyki


Widoczność abstraktów - 420
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 239

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2022 Nataliia Paziura

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.