Doświadczenie kształcenia na odległość studentów psychologii komunikacji interpersonalnej

Olena Kovalenko, Lidiia Khomych

Streszczenie w języku polskim


Artykuł dotyczy wyników badań teoretycznych i empirycznych projektowania i realizacji nowoczesnych serwisów internetowych w procesie edukacyjnym szkoły wyższej oraz implementacji i zastosowania usługi Google Classroom w procesie edukacyjnym uczelni. Uzasadnione są naukowe i metodologiczne podstawy badań. Ujawniano funkcje serwisów internetowych oraz określono zalety ekonomiczne, techniczne, funkcjonalne, funkcjonalno-edukacyjne, osobiste i edukacyjne korzystania z Google Classroom w szkołach wyższych. Scharakteryzowano metodyczne etapy wykorzystania Google Classroom w procesie nauczania i studiowania przedmiotu psychologia komunikacji interpersonalnej przez studentów specjalności 053 Psychologia. Wyniki wdrożenia usługi Google Classroom w procesie studiowania przez studentów tego przedmiotu są udowodnione, potwierdzone empirycznie i statystycznie. Efektem jest wzrost poziomu umiejętności skutecznej komunikacji interpersonalnej studentów, który pokazuje korzyści płynące z korzystania z tej usługi dla studentów specjalności psychologia, zwłaszcza w czasach pandemii. Zagadnienia projektowania i wdrażania usługi Google Classroom w procesie studiowania innych dyscyplin psychologicznych przez studentów kierunków humanistycznych na wszystkich poziomach kształcenia oraz badanie zalet i wad korzystania z tej usługi autorki traktują jako obiecujące do dalszych badań.


Słowa kluczowe


uczelnia; nauczanie; student; serwis internetowy; Google Classroom

Pełny tekst:

PDF (English)

Bibliografia


LITERATURE

Alim, N., Linda, W., Gunawan, F., Md Saad, M.S. (2019). The Effectiveness of Google Classroom as an Instructional Media: A Case of State Islamic Institute of Kendari, Indonesia. Humanities & Social Sciences Reviews, 7(2), 240–246. DOI: 10.18510/hssr.2019.7227

Alonso, G., Casati, F., Kuno, H., Machiraju, V. (2004). Web-Services. In: Web-Services. Data-Centric Systems and Applications (pp. 123–149). Berlin–Heidelberg: Springer.

Ekahitanond, V. (2022). Perceived Efficacy of Google Classroom Usage in Varied English Courses. International Journal of Emerging Technologies in Learning, 17(5), 266–280. DOI: 10.3991/ijet.v17i05.22403

Latif, S. (2016). Learning Engagement in Virtual Environment. International Journal of Computer Applications, 148, 7–13.

Negara, I.M. (2018). Students Perception: The Use of Google Classroom in Teaching-Learning Process. Jurnal Ilmiah Spectral, 1(4), 12–25.

Oleksiuk, V.P. (2013). The Experience of Integrating Google Apps Cloud Services in the Information and Education Space of a Higher Education Institution. Information Technologies and Learning Tools, 35(3), 64–73. DOI: 10.33407/itlt.v35i3.824

Putri, R.R., Khairil, K., Safrida, S. (2022). The Application of the Flipped Classroom Model Integrated with Google Classroom to the Student’s Learning Motivation. Jurnal Penelitian Pendidikan IPA, 8(1), 263–268. DOI: 10.29303/jppipa.v8i1.1157

Shaharanee, I.N.M., Jamil, J.M., Rodzi, S.S.M. (2016). The Application of Google Classroom as a Tool for Teaching and Learning. Journal of Telecommunication, Electronic and Computer Engineering, 8(10), 5–8.

Sranamkam, T. (2014). The Effects of Web-Based Instruction in Physics Entitle Momentum Using Collaborative Learning by Google Application to Enhance Problem Solving Skills for Grade XI Students. DOI: 10.2139/ssrn.2474698

Stavytskyi, O., Urazgaliyeva, M. (2018). Using Google Classroom Tools in Teaching Students of Economic Specialities. Advanced Education, 5(10), 76–81. DOI: 10.20535/2410-8286.149361

Wojakowska, M. (2022). Pandemia a nowe możliwości nauczania języków specjalistycznych. Językoznawstwo, 16(1), 187–201. DOI: 10.25312/2391-5137.16/2022_13mw

Zhang, M. (2016). Teaching with Google Classroom. Birmingham: Packt Publishing.

ONLINE SOURCES

Application. (2023). Google Classroom. Retrieved from https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.apps.classroom&hl=uk

Bondarenko, О.V. (2016). Using Google Classroom While Studying the Regional and Social Geography of the World. In: Implementation of ICT in the Educational Process of Educational Institutions: The Materials of the All-Ukrainian Scientific and Practical Conference (pp. 3–5). Poltava, September 23–24. Retrieved from https://bit.ly/2QBZXMF

Classroom Help. Retrieved from https://support.google.com/edu/classroom#topic

DiCicco, K.M. (2016). The Effects of Google Classroom on Teaching Social Studies for Students with Learning Disabilities. Retrieved from https://rdw.rowan.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=2583&context=etd

Fetiskin, N.P., Kozlov, V.V., Manuylov, G.M. (2002). Socio-Psychological Diagnosis of Development of a Personality and Small Groups. Moscow: Izdatelstvo instituta psihoterapii. Retrieved from https://www.phantastike.com/psychodiagnostic_systems/s_p_diagnosis/pdf

Mahometa, T.M., Tiahaj, I.M. (2018). Using of Cloud Technologies in the Teaching of Mathematics for Future Teachers. Retrieved from http://eprints.zu.edu.ua/28301/1/64.pdf

Pappas, C. (2018). Google Classroom: A Free Learning Management System for eLearning. Retrieved from https://elearningindustry.com/google-classroom-a-free-learning-management-system-for-elearning

Podik, I.I. (2017). Google Services to Educate Students Z Generation. Information Technologies and Learning Tools, 60(4), 264–274. Retrieved from https://bit.ly/333IyiJ




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2023.36.2.125-138
Data publikacji: 2023-08-28 09:42:20
Data złożenia artykułu: 2022-06-29 12:12:47


Statystyki


Widoczność abstraktów - 201
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF (English) - 96

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2023 Olena Kovalenko, LYUBOV SPIVAK, LIDIIA KHOMYCH

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.