Cechy organizacji procesu edukacyjnego w warunkach kształcenia na odległość na Charkowskim Narodowym Uniwersytecie Pedagogicznym im. H.S. Skoworody
Streszczenie w języku polskim
Rozprzestrzenianie się pandemii COVID-19 spowodowało globalne zmiany, które wymagały adaptacji do nowych warunków życia. Zmiany te zaszły we wszystkich obszarach ludzkiej działalności, w szczególności w edukacji. W 2020 r. ludzie doświadczyli stanu izolacji i ograniczeń, które nigdy wcześniej nie istniały. Pojawiła się potrzeba nie tylko szybkiego reagowania na sytuacje kryzysowe, lecz także utrzymania procesu edukacyjnego i niezrywania więzi ze studentami, byłoby to bowiem katastrofalne dla systemu edukacji na poziomie krajowym. Zdalne nauczanie stało się codziennością nauczycieli na całym świecie w bardzo krótkim czasie. Przejście do nowego systemu nauczania wymaga poszukiwania innowacyjnych podejść do organizacji procesu edukacyjnego oraz dostosowania naukowców, nauczycieli i uczniów do nowych wyzwań i ich rozwiązań. Celem opracowania jest analiza stanu i cech uczenia się online oraz w formacie mieszanym w warunkach kwarantanny spowodowanej pandemią COVID-19. W pracy przeanalizowano cechy procesu zdalnego nauczania w warunkach kwarantanny spowodowanej rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2 w Narodowym Uniwersytecie Pedagogicznym im. H.S. Skoworody w Charkowie. Wskazano szereg problemów, z jakimi borykali się nauczyciele i studenci podczas szkolenia, a także sformułowano sugestie dotyczące poprawy uczenia online. Analiza pozwoliła na określenie najskuteczniejszych środków i zasobów internetowych do wykorzystania w warunkach kształcenia na odległość. Ponadto w badaniu scharakteryzowano cechy praktycznego przygotowania nauczycieli przed stażem oraz podczas stażu online lub w formacie mieszanym w instytucjach edukacyjnych na różnych poziomach.
Słowa kluczowe
Pełny tekst:
PDF (English)Bibliografia
International Educators and Scholars Foundation. (2021). Activities. Retrieved from: https://iesfukr.org/events (access: 15.12.2021).
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2016). 11 Pedagogical Universities Became Participants of the Project “New Generation School Teacher”. Retrieved from: https://mon.gov.ua/ua/news/usi-novivni-novini-2016-06-10-11-pedagogichnix-universitetiv-stali-uchasnikamiproektu (access: 7.01.2022).
Ministry of Education and Science of Ukraine. (2020). Distance Learning Provisions. Retrieved from: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0703-13#Text (access: 14.12.2021).
DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2022.35.1.83-91
Data publikacji: 2022-04-29 12:29:55
Data złożenia artykułu: 2022-02-21 11:27:06
Statystyki
Wskaźniki
Odwołania zewnętrzne
- Brak odwołań zewnętrznych
Prawa autorskie (c) 2022 Yurii Boichuk, Volodymyr Borysov, Tetiana Hranovska

Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.
 
 
          
          
				 Ukryj
 
							Ukryj
						 Pokaż wszystkie
							Pokaż wszystkie
						 
  
  
  
  
  Wyślij tekst przez e-mail
			Wyślij tekst przez e-mail