|
Issue |
Title |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
School Health Education in the Face of 21st-Century Challenges |
Abstract
PDF
|
Alina Dworak |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
Social Competences of Secondary School Teachers and Their Self-Assessment |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowosad |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Word in the Teacher’s Hands (Word as a Didactic Tool) |
Abstract
PDF
|
Zdeňka Braumová |
|
Vol 32, No 2 (2019): Edukacja na pograniczach – dokonania i perspektywy, red. Ewa Ogrodzka-Mazur, Mariusz Korczyński |
Museum in a Polish School in Latvia – a Place of Remembrance, Meetings and a Tool in Education. Case Study |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sylwia Antonowicz |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
Teachers’ Sense of Professional Responsibility |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Wierzejska |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Creating the Image of Educational Institutions – Theoretical and Practical Perspective |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Paweł Cieśla |
|
Vol 36, No 2 (2023): Edukacja wobec współczesnych wyzwań, red. Małgorzata Kuśpit, Anna Tychmanowicz |
Functioning of the Alpha Generation – Challenges and Hazards. The Role of Media Education in the Formation of the New Generation |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Monika Dacka |
|
Vol 36, No 4 (2023): Challenges in Personal, Social and Professional Human Development, ed. Anna Tychmanowicz |
Critical Disposition Towards the Uncertainty of Events – Aspirations, Endeavour and Plans of Future Teachers |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Iwona Czaja-Chudyba, Monika Kowalska |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Peer Violence at School in the Perception of Teachers, Parents and Students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Sitarczyk, Arkadiusz Dudziak |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Preparing Students of Pre-school and Early School Education to Cooperate with Co-teacher in the Inclusive Class |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Zamkowska |
|
Vol 32, No 1 (2019): Current Issues of Education in Ukraine, edited by Marija Czepil, Oresta Karpenko |
The secondary education reform in Ukraine: Moving to the EU standards |
Abstract
PDF
|
Olena Lokshyna |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Math Education and Math Anxiety in High School Students’ Perception |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Oszwa, Katarzyna Szablowska |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
School as an (Un)Safe Place: The Student’s Perspective |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Work Image in the Opinion (Perception) of High School Students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala, Ewa Sarzyńska-Mazurek |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Teachers’s Commitment to Their Professional Roles and Their Expectations of Financial Reward for Their Work |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sławomir Sobczak, Tamara Zacharuk |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Innovation and Entrepreneurship at School as a Response to the Challenges of the Changing World |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Inetta Nowosad |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
School Adaptation of Creative and Non-creative Children Aged 6–7 |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Grażyna Ewa Kwiatkowska |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
Applying Polish and International Findings of Innovative Programme of Teaching Art in Early School Education (Conclusions Drawn after the First Year of Applying the Programme) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Aksman |
|
Vol 29, No 2 (2016) |
Features of Social and Educational Work at the Sunday School of Religious Community |
Abstract
PDF
|
Maria Flyak |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
The Teacher’s Strike (2019) as a Form of Struggle for the Dignity and Prestige of the Promoters of Polish Education |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Fabian Andruszkiewicz |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
A Sense of Control and School Readiness of Preschool Children |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Grażyna E. Kwiatkowska |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Teachers as Key Professionals in Safeguarding Children and Young Adults Against Contemporary Threats |
Abstract
PDF
|
Agata Rzymełka-Frąckiewicz |
|
Vol 34, No 2 (2021): Człowiek wobec wyzwań rozwojowych, edukacyjnych i cywilizacyjnych oraz sytuacji trudnych, red. Anna Tychmanowicz |
The Level of Development of Language Production and Comprehension in Early School Age Children |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Magdalena Wasylewicz, Anna Lenart |
|
Vol 31, No 4 (2018): Język emocji, red. Barbara Gawda |
Love in the Perspective of Children from Schools Working on the Basis of M. Montessori’s Pedagogy vs. Those Working on the Basis of the Traditional One |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Karolina Zoszak-Łoskot |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Determinants of the Effectiveness of the Education Process in the School Environment |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala |
|
Vol 35, No 1 (2022): Problems of Education and Upbringing of Youth under Pandemic Conditions, edited by Katarzyna Nowosad, Łarysa Łukianowa |
Education and Professional Development of Teachers in a Special Aesthetic Boarding School in the Process of Distance Learning |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Janina Owsijenko |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
“A Sound Mind in a Sound Body”: Health Education in Galician Schools at the Turn of the 19th and the 20th Century |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Elżbieta Dolata |
|
Vol 35, No 2 (2022): Wybrane zjawiska i procesy pedagogiczne wobec wyzwań społecznych i cywilizacyjnych – doniesienia polskie i ukraińskie, red. Joanna Wierzejska, Grzegorz Sanecki |
Childcare Problems in the Period of Remote Education in the Opinion of Parents: Analysis of the Phenomenon in the Light of Own Research |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Waszczuk, Stanisława Nazaruk, Katarzyna Szary, Aleksandra Seroczyńska, Paulina Turska |
|
Vol 35, No 4 (2022): Człowiek w obliczu zmiany – wybrane konteksty i interpretacje, red. Anna Tychmanowicz |
Around the Aesthetics of Popular Music – Theodore Gracyk vs Theodor Adorno |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marcin Michalak |
|
Vol 36, No 1 (2023): Teoria i praktyka edukacyjna. Wybrane aspekty, red. Joanna Wierzejska |
Does Pop Psychology Teach Psychology? Psychological Knowledge among Students of Secondary Schools |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marlena Modzelewska |
|
Vol 36, No 1 (2023): Teoria i praktyka edukacyjna. Wybrane aspekty, red. Joanna Wierzejska |
Models of Inclusive Education in Selected Educational Institutions in Czechia – Inclusive Education and Organization Culture |
Abstract
PDF
|
Marzanna Farnicka, Verá Kosiková |
|
Vol 31, No 1 (2018): Wybrane problemy psychospołeczne w rozwoju człowieka, red. Małgorzata Kuśpit |
Sense of School Guidance Counsellor’s Own Effectiveness and Their Occupational Stress |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Wierzejska |
|
Vol 29, No 4 (2016) |
Young People’s Professional Aspirations |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jerzy Kunikowski, Anna Kamińska, Małgorzata Gawryluk |
|
Vol 29, No 3 (2016) |
Developing psychological resilience of music school students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Barbara Anna Wojtanowska-Janusz |
|
Vol 29, No 2 (2016) |
The Author’s School of the Ukrainian Academician Oleksandr Zakharenko |
Abstract
PDF
|
Nataliia Pobirchenko |
|
1 - 35 of 38 Items |
1 2 > >> |