Zagrożenia mediów społecznościowych w opinii studentów LAW – w świetle wyników badań własnych

Tomasz Goździcki, Wioleta Tomczyk

Streszczenie w języku polskim


Celem artykułu było przedstawienie charakterystyki mediów społecznościowych i wynikających z ich użytkowania zagrożeń, dokonanej przez studentów cywilnych i wojskowych Lotniczej Akademii Wojskowej w Dęblinie. Autorzy zaprezentowali wyniki autorskiej ankiety, w której główny akcent został położony na charakterystykę relacji w sieci oraz zagadnienia cyberbezpieczeństwa. W badaniu wzięło udział 80 studentów. Wyniki badań przedstawiono w kontekście danych statystycznych polskiej populacji przedstawiających ogólne tendencje w pierwszym kwartale 2019 r.


Słowa kluczowe


media społecznościowe; sieci społecznościowe; relacje społeczne; cyberprzemoc; cyberbezpieczeństwo

Pełny tekst:

PDF

Bibliografia


Andrzejewska, A. (2014). Stalking. W: J. Lizut (red.), Zagrożenia cyberprzestrzeni. Nowy program dla pracowników służb społecznych (s. 171–182). Warszawa: Wydawnictwo Wyższej Szkoły im. Janusza Korczaka.

Bąk, A. (2016). Serwisy społecznościowe – efekt Facebooka i nie tylko. Media i Społeczeństwo, (6), 134–146.

Digital Poland (2019). Raport Hootsuite. We are social. Pobrane z: https://www.slideshare.net/DataReportal/digital-2019-poland-january-2019-v01 (dostęp: 28.04.2019).

Gackowski, T., Brylska, K., Patera, M. (i in.). (2018). Korzystanie z mediów społecznościowych jako praktyka różnych pokoleń medialnych. Warszawa: Laboratorium Badań Medioznawczych.

Grzegorzewska, I., Cierpiałkowska, L. (2018). Uzależnienia behawioralne. Warszawa: PWN.

Gülnar, B., Balci, S., Çakir, V. (2010). Motivations of Facebook, YouTube and Similar Web SitesUsers. Bilig, 54, 161–184.

IAB Polska (2016/2017). Prywatność w sieci. Raport z badań. Pobrane z: https://www.iab.org.pl/wp-content/uploads/2017/03/IAB_Polska_Prywatnosc_w_sieci_2016_2017_raport.pdf (dostęp: 30.04.2019).

Kaplan, A.M., Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59–68, DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003.

Kaznowski, D. (2008). Nowy marketing. Warszawa: VFP Communications.

Makaruk, K. (2013). Korzystanie z portali społecznościowych przez młodzież. Wyniki badania EU NET ADB. Dziecko Krzywdzone. Teoria – Badania – Praktyka, 12(1), 69–79.

Siuda, D., Grębosz, M. (2017). Kreowanie wizerunku marki w mediach społecznościowych. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 48(2), 307–316, DOI: https://doi.org/10.18276/sip.2017.48/2-26.




DOI: http://dx.doi.org/10.17951/j.2019.32.3.233-248
Data publikacji: 2019-12-20 11:03:32
Data złożenia artykułu: 2019-05-14 14:48:07


Statystyki


Widoczność abstraktów - 2735
Pobrania artykułów (od 2020-06-17) - PDF - 1554

Wskaźniki



Odwołania zewnętrzne

  • Brak odwołań zewnętrznych


Prawa autorskie (c) 2019 Tomasz Goździcki, Wioleta Tomczyk

Creative Commons License
Powyższa praca jest udostępniana na lcencji Creative Commons Attribution 4.0 International License.