|
Issue |
Title |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Cyberbullying – a Real Threat to Children and Young People. A Brief Review of Selected Intervention Programs |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Amanda Błaszczak |
|
Vol 37, No 2 (2024): Opportunities and Threats of Development throughout the Life Course, ed. Anna Tychmanowicz |
Locus of Control and Emotional Responses as Determinants of Young People’s Preferred Coping Strategies in Social Conflict Situations |
Abstract
PDF
|
Danuta Borecka-Biernat |
|
Vol 29, No 4 (2016) |
Young People’s Professional Aspirations |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Jerzy Kunikowski, Anna Kamińska, Małgorzata Gawryluk |
|
Vol 30, No 4 (2017): Zagrożenia w sferze działań pomocowych, red. Anna Kanios |
Unemployment Among Young Poles and Its Dynamics |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Beata Jakimiuk |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Psychosocial Functioning of Seventh Form Students in the Reformed Primary School in the Context of Mental Health |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Lewicka-Zelent, Ewa Trojanowska |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Compulsive Abuse of Social Media and the Risk of Development Eating Disorders – the Example of the Instagram Application |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Adam Andrzejewski |
|
Vol 31, No 2 (2018): Problems of Health Education. History and Modern Times, ed. Anna Wiatrowska |
Alcoholism on the Abstinent Lublin Journals (1928–1929) |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Izabela Krasińska |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Procrastination and Procrastinators. Definition, Etiology, Epidemiology and Therapy |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Markiewicz |
|
Vol 31, No 3 (2018): Edukacyjne i kliniczne konteksty rozwoju człowieka w cyklu życia, red. Małgorzata Kostka-Szymańska |
Math Education and Math Anxiety in High School Students’ Perception |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Urszula Oszwa, Katarzyna Szablowska |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Cyberbullying as a Phenomenon Threatening the Digital Safety of Children and Youth |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Agnieszka Bąkowska |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Education for Youth Safety Behind the Challenges and Threats of the 21st Century |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Aleksandra Skrabacz |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
Opinions of Student Youth about Threats to the Social Life of Older People |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Anna Kanios |
|
Vol 32, No 3 (2019): Wybrane problemy pedagogiki bezpieczeństwa, red. Ryszard Bera |
School as an (Un)Safe Place: The Student’s Perspective |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala |
|
Vol 32, No 4 (2019): Aktualne problemy pedagogiki i psychologii pracy, red. Joanna Wierzejska, Katarzyna Nowosad |
Work Image in the Opinion (Perception) of High School Students |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Wosik-Kawala, Ewa Sarzyńska-Mazurek |
|
Vol 33, No 1 (2020): Praca socjalna – różnorodność kontekstów, red. Anna Kanios, Patrycja Zielińska |
Subjectivity and Identity vs Sense of Meaning and Quality of Life of Young People with Disabilities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Krystyna Barłóg |
|
Vol 28, No 1 (2015) |
Attitudes of young people towards people with physical disabilities |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowak |
|
Vol 33, No 4 (2020): In search for professionalism and effectiveness in social rehabilitation, ed. Agnieszka Lewicka-Zelent |
Antisocial Behaviour and Aggression Among Maladjusted Adolescents Who Do Not Show Behavioural Deficits |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Sławomir Sobczak, Tamara Zacharuk |
|
Vol 33, No 4 (2020): In search for professionalism and effectiveness in social rehabilitation, ed. Agnieszka Lewicka-Zelent |
Resilience of Youth from Social Rehabilitation Centers and Secondary Schools – a Comparative Analysis |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Irena Mudrecka |
|
Vol 33, No 4 (2020): In search for professionalism and effectiveness in social rehabilitation, ed. Agnieszka Lewicka-Zelent |
Domestic Violence and Functioning of Youth at School During Adolescence |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Elżbieta Sałata, Ewa Gawryś |
|
Vol 33, No 4 (2020): In search for professionalism and effectiveness in social rehabilitation, ed. Agnieszka Lewicka-Zelent |
Challenges for Educational, Rehabilitation and Penitentiary Measures Against Hate Speech Use in Social Media |
Abstract
PDF
|
Anna Andrzejewska |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Prevention of Depression and Suicidal Behavior of Children and Adolescents against the Challenges of Everyday Life |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Małgorzata Przybysz-Zaremba |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Physical Activity and Self-esteem of Young People on the Example of Secondary School Students from Lublin |
Abstract
PDF
|
Andrzej Dubielis |
|
Vol 34, No 1 (2021): Nauczyciel i uczeń – edukacja, rozwój i wspomaganie, red. Inneta Nowosad |
Teachers as Key Professionals in Safeguarding Children and Young Adults Against Contemporary Threats |
Abstract
PDF
|
Agata Rzymełka-Frąckiewicz |
|
Vol 34, No 4 (2021): Wybrane teoretyczne i praktyczne aspekty pedagogiki pracy, red. Katarzyna Nowosad |
Teachers’ Sense of Professional Responsibility |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Joanna Wierzejska |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
Identity and (Non)Conformism of Youth from the Voluntary Labor Corps |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Marta Izabela Sterlus |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
The Phenomenon of Resilience in Young People at Risk of Social Maladjustment and Active Participation in the Process of Art Therapy in the 21st Century – on the Example of the School TV Project |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Bartłomiej Chrzanowski, Arkadiusz Prajzner |
|
Vol 35, No 3 (2022): Kompetencje osobowe wobec szans i zagrożeń współczesnego świata, red. Anna Tychmanowicz |
Level of Self-Esteem of Mentees in Youth Sociotherapeutic Centres |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Katarzyna Nowak |
|
Vol 36, No 1 (2023): Teoria i praktyka edukacyjna. Wybrane aspekty, red. Joanna Wierzejska |
Education and Technologies: Between New Emergencies and New Opportunities |
Abstract
PDF
|
Francesco Pira |
|
Vol 33, No 2 (2020): Poznawcze i emocjonalne aspekty funkcjonowania człowieka w różnych obszarach aktywności, red. Małgorzata Kuśpit |
Cognitive Evaluation of Conflict and Emotional Dimension of Youths’ Strategies for Coping with Social Conflict |
Abstract
PDF (Język Polski)
|
Danuta Borecka-Biernat |
|
1 - 29 of 29 Items |
|